Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، روابط عمومی مجلس ملی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روسای مجالس افغانستان، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، قزاقزستان و قرقیزستان به همراه همتای پاکستانی خود در اجلاس روسای مجالس اکو به میزبانی مجلس پاکستان در اسلام‌آباد شرکت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: روسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به صورت مجازی به جمع سایر همتایان خود در سازمان کو خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست افتتاحیه دومین اجلاس عمومی روسای مجالس اعضای سازمان همکاری اقتصادی (PAECO) فردا با حضور «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان و «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی این کشور آغاز به کار می‌کند.

مجلس پاکستان افزود: روسای مجالس کشورهای حاضر از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز پس از مراسم افتتاحیه، به سخنرانی خواهند پرداخت.

دومین اجلاس عمومی روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی دولت پاکستان روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ خرداد) در «اسلام‌آباد» برگزار می‌شود.

عنوان دومین نشست روسای مجالس اکو «ترویج مشارکت پارلمانی برای اجماع منطقه‌ای» اعلام شده است.

«هادی سلیمان پور» دبیرکل ایرانی سازمان اکو نیز در نشست افتتاحیه و اختتامیه این برنامه سخنرانی خواهد کرد.

هیات‌های پارلمانی کشورهای عضو اکو در این اجلاس ۲ روزه در باره نقش زنان برای پیشبرد دستور کار ارتباطات منطقه‌ای، تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر زنان و اقدامات مثبت پارلمان‌های منطقه، تاثیر پاندمی کووید-۱۹ بر دستیابی اهداف توسعه پایدار در منطقه، تسهیل تجارت ترانزیت، نقش پارلمان‌ها برای تقویت تجارت و پیشبرد برنامه گردشگری در منطقه اکو، ظرفیت‌سازی و کاهش فقر بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

اولین نشست روسای مجالس کشورهای عضو اکو ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ (۱۱ فوریه ۲۰۱۳) به میزبانی مجلس پاکستان برگزار شد و علی لاریجانی به عنوان رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در آن اجلاس شرکت کرده بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران پاکستان محمد باقر قالیباف پارلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران پاکستان محمد باقر قالیباف پارلمان اخبار کنکور روسای مجالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود