Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس عراقچی رئیس هیئت اعزانی ایران به مذاکرات وین امروز پس از نشستی سه جانبه با نمایندگان روسیه و چین، با روئسای تیم های مذاکره کننده تروئیکای اروپایی و معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد.

قدس آنلاین: پس از برگزاری پنجمین دور از گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام، گفتگوها در وین برای حل مسائل باق مانده که به گفته سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مسائل جدی و اساسی هستند میان دیپلماتهای ایران و گروه 1+4و با واسطه دیپلماتهای آآمریکایی حاضر در وین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان ظهر امروز با اخرین وضعیت مذاکرات را با نمایدنگان روسیه و چین در این مذاکرات درین مرور و درباره آن تبادل نظر کرد.

کاظم غریب‌آبادی نماینده کشورمان در نهادهای بین الملی از جمله آژانس در توئیتی با اعلام این خبر نوشت: روسای هیأت‌های ایران، روسیه و چین مسائل مرتبط با گفت‌وگوهای جاری برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیأت ایرانی در این دیدار نقطه نظرات خود در خصوص متون پیش نویس و موضوعات باقی‌مانده را برای طرف‌های چینی و روس تشریح کرد. 

به گزارش اداره کل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه هیأت‌های چین و روسیه نیز ضمن ارائه برخی نظرات و توضیحات، بار دیگر بر حمایت کامل خود از مواضع ایران تأکید کردند. در این نشست هر سه هیأت بر اهمیت تداوم کار به صورت جدی و به دور از هرگونه شتابزدگی یا تاخیر بی سبب اشتراک نظر خود را ابراز داشتند.

گفتنی است در چند روز گذشته و از زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک، چندین نشست دوجانبه و چند جانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و همینطور در سطوح کارشناسی میان هیات های ایران با هیات های اتحادیه اروپایی، سه کشور اروپایی و هیات های چین و روسیه برگزار شده تا جایی که حتی نشست ها در روزهای تعطیل نیز در جریان بوده و گاه تا ساعات پایانی شب هیات ها در حال گفتگو بوده اند.

بنابراین گزارش دکتر عراقچی بلافاصله پس از نشست سه جانبه با چین و روسیه، نشست مشترک با هیأت‌های اتحادیه اروپایی و سه کشور آلمان، انگلستان و فرانسه را آغاز کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی مذاکرات وین تروئیکای اروپایی روسیه چین کاظم غریب آبادی روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد