Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@05:34:02 GMT

مراکز واکسیناسیون غرب تهران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۸۲۶۲

مراکز واکسیناسیون غرب تهران کجاست؟

از اختصاص پایگاه خیریه تا سوله برای انجام واکسیناسیون. این هفته در این بخش اخبار مرتبط با کرونا در محله‌های مختلف غرب پایتخت را اعلام می‌کنیم. شاید به کارتان آید.  
‌ـ پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در محله «سازمان برنامه جنوبی» با نام سوله «الزهرا» (س) منطقه ۵ برای واکسیناسیون کرونا در اختیار نظام سلامت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه، نخستین پایگاه تجمیعی در این منطقه است که ظرفیت واکسینه کردن حداقل ۶۰۰ نفر در روز را دارد. در مجاور این مرکز، پارکینگی پیش‌بینی شده است تا افراد با ویلچر مراجعه کنند و از آنجا وارد فضای مرکز واکسیناسیون شوند و اگر هم کسی نتواند حتی با ویلچر مراجعه کند، مقدمات کار فراهم شده است تا در خودرو نیز موارد استثنا را واکسینه کنند.  
 ۳ مرکز بهداشت در منطقه ۵ در زمینه کرونا فعالیت دارند که عبارتند از مرکز بهداشت «کن» در شهرک کن، روبه‌روی شهران یکم، خیابان ادهمی با شماره تماس ۴۴۲۰۰۸۹۴؛ مرکز بهداشت «سردار جنگل» در محله سردارجنگل، ابتدای اردیبهشت غربی با شماره تماس ۴۴۴۰۵۱۴۴ و مرکز بهداشت «شهید غفاری» در شهرک اکباتان، فاز ۲، مجتمع تجاری گلها با شماره تماس ۴۴۶۶۷۵۵۹. 
 ۳ مرکز بهداشت در منطقه ۹ در زمینه واکسیناسیون کرونا فعالیت می‌کنند که شامل مرکز «والفجر» در خیابان آزادی، بلوار استادمعین با شماره تماس ۶۶۰۲۳۰۴۲، مرکز بهداشت «تقی نیا» در خیابان قزوین، ۱۶ متری امیری، خیابان جرجانی به شماره تماس ۶۶۶۹۸۳۸۲ و مرکز بهداشت «۱۲ فروردین» در خیابان شمشیری، ۲۰ متری پادگان، خیابان صفری به شماره تماس ۶۶۶۹۵۷۱۷ است.  
 در منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران، ۴ مرکز بهداشت در زمینه واکسیناسیون فعالیت می‌کنند. این مراکز شامل مرکز بهداشت «وردیج» در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص، خیابان دارو پخش به شماره تماس ۴۴۹۷۰۰۳۰، مرکز بهداشت «وردآورد» در کیلومتر ۱۹ جاده مخصوص، روبه‌روی کفش بلا به شماره تماس ۴۴۹۸۱۸۸۰، مرکز بهداشت «تهرانسر» در تهرانسر، انتهای بلوار نیلوفر، خیابان نیلوفر به شماره تماس ۴۴۵۰۷۷۹۷ و مرکز بهداشت «المپیک» در دهکده المپیک، روبه‌روی سینما دهکده به شماره تماس ۴۴۷۵۹۰۰۰ می‌شود.  

کد خبر 604396 برچسب‌ها كروناويروس همشهری محله كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس همشهری محله كرونا در ايران واکسن کرونا شماره تماس شماره تماس مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی