Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران تاکید کرد که که شهرداری تهران در هیچ پروژه جمع‌آوری کودکان خیابانی مشارکت ندارد.

محمد رضا جوادی یگانه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این معاونت طی سه سال گذشته رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی، رشد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی ملموس در شهر را با شعار تهران شهری برای همه مد نظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: در بیش از نیمی از این دوران، کشور با کرونا درگیر بود و طبیعی است که فعالیت های اجتماعی نیز با محدودیت همراه باشد و شهرداری تهران نیز با وجود درگیری با این چالش، راه های دیگری را برای افزایش مشارکت و نشاط در شهر در پیش گرفته است.

جوادی یگانه اظهاراشت: آمارهای قابل اتکایی از عملکرد دوره های گذشته در حوزه اجتماعی و فرهنگی در دسترس نیست که بتوان مقایسه دقیقی با عملکرد این دوران داشت اما باید به خاطر داشت که فعالیت های حوزه اجتماعی چندان کمیت پذیر نیستند و مهم رویکرد حاکم بر آنها و نحوه اجرای برنامه هاست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت:  در این دوران تلاش شد تا با رویکرد تهران شهری برای همه، حس کسی بودن به شهروندان القا شود و برنامه های شهرداری از برنامه های بزرگ، مفصل و یک کاسه دیدن مردم، به سمت تنوع، تفاوت و شنیدن صدای ضعیف تر ها تغییر  کند و انسان های حاشیه ای شهر را متعلق به خود بدانند.

وی خاطرنشان کرد: با همین رویکرد نیز تلاش شد تا تهران شهری شاد برای همه، امن برای زنان، همه سالمندان، مناسب برای افراد کم توان، دوستدار کودکان، مقصد گردشگری، همدل با مردم و سرپناه بی پناهان باشد.

جوادی یگانه ادامه داد: شهرداری تهران تلاش کرد با احداث گرمخانه های ویژه مردان و زنان، بی خانمان ها را به جای طرد، پذیرش کند و خدمات خود را به صورت شبانه روزی داشته باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اضافه کرد: در همین زمینه توسعه فعالیت مراکز بهاران در راستای کمک به بهبود یافتگان از اعتیاد، توسعه و تجهیز مرکز آسیب دیدگان خاور شهر، تجهیز و توسعه مراکز پرتو در مناطق ۱۵، ۱ و ۱۲، انعقاد تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی برای آموزش و توانمندسازی کودکان کار و برنامه ریزی توسعه و ایجاد ۲ گرمخانه در جنوب تهران در سال جاری مد نظر قرار گرفته است. 

وی اعلام کرد: برای افزایش مشارکت اجتماعی تلاش شد تا کالبد اجتماعی به زیر ساخت احتماعی تبدیل، فراخوان انتخاب مدیران محلات و گسترش تنوع فعالیت در سرای محلات، انتخابات شورایاری ها به صورت الکترونیک برگزار و املاک بند ۶ ماده ۵۵ و عام المنفعه کردن آن تعیین تکلیف شود.

جوادی یگانه به برگزاری رویداد تهران ۱۴۰۰ در سال جاری اشاره و بیان کرد: برنامه های این رویداد با فروکش کردن کرونا، بار دیگر تا آغاز ماه محرم از سر گرفته می شود و پس از ماه های محرم و صفر نیز تا پایان امسال اجرا خواهد شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جوادی یگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است