Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: با هیئت مصری در خصوص ساماندهی اوضاع فلسطینیان و بازسازی غزه گفتگو و بر نقش مصر و روابط دوجانبه با مصر و همچنین حمایت از ملت فلسطین تاکید کردیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: قضیه تبادل اسرا با رژیم اشغالگر مسئله مستقلی است و مرتبط کردن آن با موضوع بازسازی نوار غزه را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل الحیه افزود: امیدواریم مطالبات و حقوق ملت فلسطین در مرحله آینده محقق شود.

او گفت: در خصوص مسائل مهمی با رئیس سازمان اطلاعات مصر گفتگو کردیم که مهم‌ترین آن‌ها لزوم واداشتن رژیم اشغالگر به توقف تجاوزگری در غزه، قدس، محله شیخ جراح و دیگر مناطق فلسطین، مهار کردن تجاوزگری شهرک نشینان علیه ملت ما و لغو کامل محاصره غزه بود. بر این موضوع تاکید کردیم که باید قطعنامه‌های بین المللی درباره تشکیل کشور فلسطین، آوارگان و .. اجرایی شوند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، امکان برقراری دوباره آرامش و ثبات وجود دارد.

خلیل الحیه همچنین گفت: در خصوص توافق گروه‌های فلسطینی درباره راهبردی برای ایستادن در برابر جهان به منظور گرفتن حقوق ملت فلسطین گفتگو کردیم.

وی افزود: درباره بازسازی و لزوم سرعت دادن به این کار گفتگو کردیم و از همه تلاش‌ها برای بازسازی منازل، برج ها، مزارع و زیرساخت‌های ویران شده استقبال می‌کنیم و از این تلاش‌ها حمایت خواهیم کرد. در بهترین شرایط قرار داریم و برادران در مصر برگه‌های جدیدی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر در اختیار دارند.

در همین حال، موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اقدام بنیامین نتانیاهو در مرتبط کردن قضیه بازسازی نوار غزه به مسئله نظامیان اسیر اشغالگر قابل قبول نیست. نظامیان این رژیم در عرصه جنگ به اسارت درآمدند و آن‌ها تنها با آزادی اسرای ما نزد رژیم اشغالگر آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش حماس نوار غزه تبادل اسرا رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا

رسانه‌های عبری در گزارش هایی از مانع تراشی و سنگ اندازی وزرای کابینه نتانیاهو در موضوع تبادل اسرا به شدت انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در یادداشتی تحت عنوان «توافق مبادله اسرا همین الان» بن گویر و اسموتریچ (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که این اوج ارزش‌های تحریف شده راست‌گرایان افراطی است که جنگ ابدی و شهرک‌سازی در غزه را بر جان اسرای اسرائیلی ترجیح می‌دهند.

هاآرتص از بنی گانتز و گادی آیزنکوت دو عضو کابینه جنگ که موافق مبادله اسرا هستند، خواسته نتانیاهو را برای پذیرش این توافق تحت فشار قرار دهند.

روزنامه هاآرتص بیان کرد که گانتز و آیزنکوت باید تهدید به خروج از کابینه جنگ کنند هرچند که این جنگ بدون آن‌ها هم ادامه خواهد داشت و این یعنی اینکه نتانیاهو و نزدیکانش اسرای اسرائیلی را به حال خود رها کردند.

بن کسبت نویسنده سیاسی سرشناس اسرائیلی هم در روزنامه معاریو نوشت که نتانیاهو با یک تراژدی دوگانه مواجه است، یکی توافق مبادله اسرا که پایه‌های دولت او را به لرزه درمی‌آورد و دیگری احتمال صدور حکم بازداشت او که کل اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد.

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص نیز به موضوع مبادله اسرا پرداخته و آن را مهم‌تر خوانده و گفته سخت است نتانیاهو به خاطر پایبندی به شرکای راست‌گرای خود بتواند در مسیر تحقق این توافق گام بردارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد