Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت معاونت فضای مجازی رسانه ملی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری یک استودیوی مجازی راه اندازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید مقیسه قائم مقام معاونت فضای مجازی رسانه ملی با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه ستاد انتخابات کشور مبنی بر راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی 7 استودیوی اختصاصی با امکان ضبط و پخش ویدیویی، ارتباط زنده، امکان ارتباط با میهمان از خارج استودیو، تعامل با مخاطبان، پلی اوت برای چینش برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه خطی تجهیز کرده است که به صورت ۲۴ساعته بربستر تلویزیون‌های اینترنتی تلوبیون، لنز، تیوا برای مخاطبان داخلی و خارجی برنامه پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امکان مدیریت کنداکتور وتنظیم پخش برنامه‌های هر نامزد با مسئولیت و نظارت خود نامزد و ستادش فراهم شده است.

مقیسه همچنین اعلام کرد: علاوه بر برنامه‌های زنده، نامزد یا نمایندگان وی در استودیوهای فوق، محتوای مربوط به هر نامزد که از طریق دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده نیز برای این شبکه تقطیع و در جدول پخش مربوطه جانمایی و بازپخش می‌شود.

وی افزود: همچنین محتوایی که نامزد خودش تولید و به رسانه ملی ارائه کرده است پس از بازبینی و تایید ستاد انتخابات یا نمایندگانشان در شبکه مذکور جانمایی می‌شود که در نتیجه این برنامه‌ها به کمک همکاران ما تبدیل به یک شبکه دارای جدول پخش ( کنداکتور ) و به اصطلاح یک شبکه خطی می‌شود.

بنا به گفته مقیسه یک سامانه پیامکی برای ارتباط با مردم برای هر کدام از نامزدها در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب هر کدام از نامزدها، یک استودیو و یک شبکه اختصاصی رایگان برای تبلیغات و بیان دیدگاه‌هایشان در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در اختیار دارند.
معاونت فضای مجازی در کنار این شبکه‌های هفت گانه، یک شبکه اینترنتی دیگر، به نام «آرا» راه اندازی کرده است که دارای گلچینی از برنامه‌های عمومی انتخابات و نیز یک برنامه به نام «تبادل» است. در این برنامه دلاوری به عنوان مجری با نامزد یا نمایندگان او گفت و گو می‌کند. برنامه «انتخاب هات » از دیگر برنامه‌های این شبکه است که با نگاهی طنز به مقوله انتخابات می نگرد.

همه شبکه‌ها و برنامه‌های فوق از تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV ) تلوبیون، لنز و تیوا منتشر می‌شود.

بنا به گفته قائم مقام معاونت فضای مجازی سیگنال تولیدی به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) داده شده تا در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر که از این سازمان مجوز فعالیت گرفته اند قرار داده شود.

نکته قابل توجه این است که با توجه به کاربران گسترده و میلیونی سکوهای (پلت‌فرم) تلویزیون تعاملی مورد اشاره، نامزدهای انتخاباتی از استفاده از پلت فرم های خارجی بی نیاز هستند.

به اعتقاد مقیسه هم اکنون تلوبیون به عنوان بزرگترین سکوی (پلت‌فرم) انتشار ویدیوی حرفه‌ای کشور و نیز تلویزیون‌های تعاملی لنز و تیوا فرصت بی نظیری برای تبلیغ در فضای مجازی محسوب می‌شود .

قائم مقام معاونت فضای مجازی تأکید کرد: برای هر کدام از نامزدها یک رابط رسانه ای در نظر گرفته شده که استفاده آن‌ها را از امکانات گفته شده تسهیل می‌کند. و امکان حضور در استودیوی اختصاصی را برای نامزد ها در کنار دیگر استودیوهای سازمان فراهم می آورد.

بنا به گفته او تا کنون زاکانی، قاضی زاده و همتی در این استودیو ها حضور یافته اند و دیگر نامزدها نیز به زودی در استودیو های اختصاص داده شده حضور می یابند.

مقیسه در پایان از ریاست سازمان، معاونت های صدا، توسعه و فناوری رسانه، شرکت صوتی تصویری سروش و مرکز طرح و برنامه و بودجه که معاونت فضای مجازی را یاری و مجاهدانه برای ایجاد این کار بزرگ تلاش کردند صمیمانه قدردانی کرد و گفت: که اگر زحمات و هم افزایی ایشان و همکاران خدوم معاونت فضای مجازی نبود امکان ایجاد این سرویسها در فرصت بسیار محدود و با کیفیت و استانداردهای رسانه ملی مقدور نمی‌شد. برچسب ها: انتخابات ، فضای مجازی ، رصد ، انتخابات ریاست جمهوری ، رسانه ملی ، استودیو ، مجازی ، مقیسه ، قائم مقام فضای مجازی ، صدا و سیما ، شبکه خبر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات فضای مجازی رصد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی استودیو مجازی مقیسه قائم مقام فضای مجازی صدا و سیما شبکه خبر معاونت فضای مجازی ریاست جمهوری راه اندازی قائم مقام برنامه ها رسانه ملی شبکه ها یک شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور