Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قلندری از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج های دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ازدواج های دانشجویی پایدار و موفق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محسن قلندری» امروز (۱۰ خرداد ماه) در نشست با خبرنگاران به اشاره به آغاز طرح «سفر تا بهشت»، گفت: هر دانشجویی که از ابتدای فروردین ماه ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عقد کرده باشد شرایط ثبت نام در این طرح را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد فضای آموزشی و سایر برنامه ها تحت تاثیر قرار گیرد، اما در سه دوره گذشته تعداد ۳۰۰ زوج طی سه مرحله در این طرح ثبت نام کردند که حتما یکی از زوجین دانشجو بود.

 

وی با بیان اینکه هر ساله ۲۰ درصد افزایش مزدوجین دانشجویی را داریم، ادامه داد: کمترین روند را در طلاق زوج های دانشجویی در استان داشتیم.

 

حجت الاسلام قلندری یادآور شد: می توان گفت طلاق بین زوج های دانشجویی در این طرح در استان صفر بوده؛ هر چند که اکنون درصد ازدواج در کشور منفی است.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج اظهار کرد: در کل کشور آمار طلاق ۸.۲ درصد بوده و در جامعه دانشجویی ۵.۸ درصد است و این نشان می دهد این ازدواج های دانشجویی پایدار و موفق هستند.

 

وی با بیان اینکه آموزش های حین ازدواج برای دانشجویان برگزار و دوره های مهارت های زندگی  در شهر مشهد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دوره دیگری در فضای مجازی برگزار و بعد عازم مشهد می شوند که هزینه این سفر برای دانشجو صفر است و در سه روزی که مشهد حضور دارند، برنامه های مختلف و خوبی برای آنها اجرا می شود.

 

حجت الاسلام قلندری گفت: در این دوره با توجه به شرایطی که وجود دارد، حداکثر ۷۰ زوج از استان می توانند حضور پیدا کنند.

 

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه اعزام کاروان ها آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد، یادآور شد: این برنامه مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته و چند وزارت خانه وارد این کار شده اند.

 

وی به خوابگاه های دانشجویی متاهلین در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد خوابگاه های دانشجویی ویژه متاهلین در استان بسیار بوده و نیازمند حمایت خیرین هستیم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج دانشجویی خوابگاه های دانشجویی طلاق ازدواج ازدواج های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳