Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها موفق به عبور از پیک چهارم بیماری کرونا در کشور شده‌ایم. باید از فرصت عبور از پیک چهارم بیماری برای مهار و ریشه کن کردن بیماری در کشور استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در هفتاد و یکمین جلسه کمیته که با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به این امر که تلاش همه دستگاههای درگیر در امر مبارزه با کرونا، جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور است، گفت: خوشبختانه با تلاش همه دستگاهها موفق به عبور از پیک چهارم بیماری کرونا در کشور شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان این مساله که تجربه بیماری طی ۱۵ ماه اخیر نشان داده که سهل انگاری و عادی انگاری باعث شیوع بیماری در کشور شده است.
وی در این خصوص گفت: باید از فرصت عبور از پیک چهارم بیماری برای مهار و ریشه کن کردن بیماری در کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به تلاش های شبانه روزی کادر درمان در مهار موج چهارم بیماری گفت: انصافا در موج چهارم کادر درمان خوش درخشیدند و ضرورت دارد همه دستگاهها و البته مردم عزیز کشورمان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه فراگیری دوباره بیماری را در کشور ندهیم.
ذوالفقاری با اشاره به انتشار برخی گزارش ها مبنی بر احتمال ورود به پیک پنجم بیماری گفت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور طبق آخرین گزارش ها مطلوب نیست و انتظار بر این است که وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارتقاء یابد.

موضوع نقض قرنطینه بیماران کرونا از دیگر محورهای مورد اشاره معاون امنیتی وزیر کشور بود و در این خصوص گفت: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور، حدود ۲۲ درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته اند و لازم است در این خصوص با محوریت وزارت بهداشت تدابیر جدی اندیشیده شود.

ذوالفقاری با اشاره به این نکته که در موضوع نقض قرنطینه نباید صرفاً به جریمه اکتفا کرد؛ گفت: اطلاع رسانی مناسب در این موضوع ضروری است و از این جهت، ارسال پیامک سریع به ناقضین قرنطینه از سوی وزارت بهداشت باید به صورت هدفمند اجرا شود تا ناقض متوجه جدیت کار شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عبور از پیک چهارم بیماری ستاد ملی مدیریت کرونا نقض قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟