Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

به گزارش مشرق، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه به انتشار اخباری مبنی بر جاسوسی آمریکا از متحدانش واکنش نشان داد.

ونبین در نشستی خبری گفت: «این مسئله در طول زمان به اثبات رسیده است که آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری هک و دزدی اسرار [دیگر کشورها] است و نه‌تنها رقبا، بلکه متحدان خود را نیز هدف قرار می‌دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «آمریکا استادی واقعی در زمینه شنود بی‌رویه و سرقت اسناد محرمانه در مقیاس گسترده است و حتی متحدانش آن را غیر قابل قبول می‌دانند».

ونبین در ادامه گفت: «آمریکا مدعی محافظت از امنیت سایبری است، اما این اتفاق نشان داد که آمریکا در واقع محافظ امنیت سایبری نیست، به‌دنبال سرکوب رقبا است و در حقیقت به‌دنبال دفاع از امنیت متحدانش نیست بلکه به‌دنبال حفظ هژمونی خود است».

ونبین گفت: «آمریکا یک توضیح به جهان بدهکار است که آیا اقداماتش با قوانین اطلاعاتی و روح توافق جریان فرامرزی اطلاعات با متحدانش همخوانی دارد و اینکه آیا به‌جای "شبکه پاک" از "شبکه آلوده" استفاده می‌کند؟»

وی در ادامه گفت: «امیدواریم جامعه جهانی قلدری سایبری آمریکا را به معرض نمایش گذاشته و آن را محکوم کند و در برابر اقدامات غیرقانونی این "امپراطوری هکرها" ساده انگاری نکند».

یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور  این کشور کمک کرده است.

افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم  و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو  در این‌باره گفت: «بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها، در همکاری با سرویس‌های آمریکایی مرتکب خطا شده‌اند».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین وزارت امور خارجه چین ایالات متحده آمریکا آنگلا مرکل اتحادیه اروپا روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: در بحث مبارزه با سرقت حضور پلیس در سطح شهر بایستی با آمادگی، هوشیاری و اشراف کامل باشد تا تحرک از مجرم و مخلان نظم و امنیت سلب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سردار محمدعلی نوری‌نژاد با ورود به شیراز و در جمع فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی استان فارس، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مقتدرانه  کارکنان فراجا در ماموریت‌های مختلف، اظهار داشت: امنیت در سایه اقتدار پلیس در جامعه به وجود می‌آید و زمانی محقق می‌شود که رضایت کامل شهروندان را در پی داشته باشد.

وی افزود: در استان فارس اتحاد و همدلی خیلی خوبی بین فرمانده و  مجموعه تحت امر وجود داشته  و سردار "حبیبی" شخصا خودش در صحنه‌ها حضور دارد و این باعث می‌شود که در همه ماموریت‌ها موفق باشند و این موضوع باعث قوت قلب دیگر کارکنان نیز می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ما باید در زمینه مبارزه با سرقت از ظرفیت دیگر سازمان‌ها نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: روند رو به رشد کشفیات در کل کشور الحمدالله  محسوس است که جای تقدیر دارد.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه اصلی ترین عامل برای موفقیت در ماموریت‌ها، اشراف اطلاعاتی است، عنوان داشت: امیدوارم وقوع سرقت سیر نزولی طی کند ولی در صورت وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ما باید با قاطعیت در صحنه حاضر شویم و نسبت به دستگیری فرد مجرم سریعا اقدام کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با بیان اینکه حفظ صحنه جرم و کشف آن یکی از موثرترین موارد در کشف وقوع است، خاطر نشان کرد: در وقوع سرقت‌ها معتادان نقش زیادی دارند که پلیس  باید همانند گذشته  آنان را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در جهت سلب تحرک مجرمان پابند الکترونیکی کار پیشگیرانه دارد، تصریح کرد: پابند الکترونیکی در بازدارندگی موثر است و باعث کاهش سرقت نیز می‌شود.

گفتنی است در پایان رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا از سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت مطلوب در فارس تقدیر کرد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳۷۳ سارق در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی البرز
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • اعتراف ۳۰ سارق به ۶۱ فقره سرقت در اصفهان
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد