Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین گفت: تقریبا یک هفته است که مذاکرات را در وین دنبال می‌کنیم. مذاکرات پیچیدگی‌های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های خوبی تا الان داشتیم و مسیر خوبی را طی کردیم، الان در نقطه‌ای هستیم که به اختلافات بارزی که وجود دارد، می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی گفت: متن‌ها تهیه شده و مقدار زیادی متن‌های ما آماده است، ولی چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است. جلسات فشرده‌ای را این روز‌ها برگزار کردیم و امروز یک جلسه سه‌جانبه‌ای را با روسیه و چین داشتم و هماهنگی‌های خوبی بین ما و روسیه و چین وجود دارد. جلسه‌ای هم با سه کشور اروپایی به صورت چهارجانبه داشتم و جلسات کارشناسی نیز برگزار شد.

 رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین اظهار کرد: به نظر من مسیر خوبی تا الان طی شده است. این که آیا در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم.

وی ادامه داد: به تلاش خود ادامه می‌دهیم. ممکن است لازم باشد یک بار دیگر هیأت‌ها برای مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌ها مراجعه کنند، هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفتیم. ظرف دو سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد، یا به جمع بندی خواهیم رسید که چگونه رفتار کنیم.

عراقچی افزود: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به پایان برسد.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: معمول کار ما این است که همیشه با یک جلسه کمیسیون مشترک کار را شروع می‌کنیم و با یک جلسه کمیسیون مشترک جمع بندی کرده و خاتمه می‌دهیم. بحث‌ها و مذاکرات اصلی در جلسات دوجانبه، سه جانبه و چندجانبه صورت می‌گیرد و عنداللزوم در همه سطوح با هم ملاقات داریم و صحبت می‌کنیم، ولی طبیعتا هر زمان قرار باشد به این دور از مذاکرات خاتمه داده شود، از طریق یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز زود است که قضاوت کنیم در چه زمانی و مقطعی به این نقطه خواهیم رسید. تلاش برای این که هر چه سریع‌تر به جمع بندی نهایی برسیم، از نظر ما ادامه دارد و باید ببینیم چه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات وین توافق برجام سید عباس عراقچی جمع بندی یک جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم تا این لحظه پاسخ رسمی درمورد پیشنهاد آتش‌بس دریافت نکرده و منابع سیاسی در انتشار اخبار عجله نکنند.

به گزارش ایسنا، بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: منابع سیاسی را نصیحت می‌کنم که صبر کنند و منتظر اظهارات رسمی باشند و دیوانه وار رفتار نکنند.

وی خطاب به منبع سیاسی که همواره ناشناس است، تاکید کرد: درمورد این اظهارنظر مبنی بر «با یا بدون توافق به رفح حمله خواهد شد» صبور باشد و در انتشار اخبار عجله نکند.

بنی گانتس افزود: تا این لحظه پاسخ رسمی به پیشنهاد مطرح شده وجود ندارد بنابراین به تمام منابع سیاسی تمام تصمیم‌گیرندگان پیشنهاد می‌کنم که منتظر اخبار جدید رسمی باشند ‌و خویشتنداری کرده و بر احساس محاسبات سیاسی با دیوانگی رفتار نکنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تا این لحظه پاسخ رسمی دریافت نکردیم، گفت: کابینه جنگ به محض دریافت جواب آن را بررسی خواهد کرد.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در این راستا منابعی به «عربی ۲۱» گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه شاهد تحولات جدید و بی‌سابقه‌ای است که ممکن است به توافقی قریب الوقوع منجر شود، در حالی که اطلاعاتی در مورد تضمین‌های آمریکا برای متقاعد کردن حماس به امضای آن وجود دارد.

یک منبع به «عربی ۲۱» گفت: دور اول مذاکرات بعد از ظهر شنبه در مقر اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطری، مصری و آمریکایی آغاز شد.

این منبع تاکید کرد که در صورت پیشرفت، هیئت اسرائیلی به طور مستقل برای تکمیل توافق مورد انتظار که شامل مبادله اسرا و بازداشت شدگان در چارچوب سه مرحله متوالی است، فراخوانده خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • پایان دور کنونی مذاکرات برای آتش بس در غزه/ هیئت حماس امشب قاهره را ترک می‌کند
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه