Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@21:24:28 GMT

هر ۴۸ ساعت یک رپتور می‌ سازیم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۹۷۲۰

هر ۴۸ ساعت یک رپتور می‌ سازیم

به گزارش بیزنس اینسایدر، موتورهای موشکی "رپتور" منبع قدرت موشک "استارشیپ"(Starship) هستند که انتظار می‌رود فرود بعدی روی کره ماه را محقق کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ "ایلان ماسک" دوباره به شرکت رقیب خود در این عرصه یعنی "بلو اوریجین"(Blue Origin) و رئیس آن "جف بزوس" طعنه زد و اعلام کرد که شرکت وی توانایی تولید یک موتور "رپتور" را در هر ۴۸ ساعت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حساب کاربری توییتر خود گفت: تولید رپتور به صورت هر ۴۸ ساعت یک بار در حال نزدیک شدن است.

این موتورهای میان‌سیاره‌ای که در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند و قادر به تولید ۵۰۰ هزار پوند نیروی رانش هستند، کلید برنامه "اسپیس‌ایکس" برای کمک به ناسا برای بازگشت به ماه و سپس حرکت به سمت مریخ هستند.

انتظار می‌رود قدرت دیوانه‌وار رپتورها، موشک "استارشیپ" را که قرار است فرودگر بعدی روی کره ماه باشد، به این تنها قمر کره زمین برساند.

ناسا در ماه آوریل شرکت "اسپیس‌ایکس" را به عنوان تنها شریک خود برای برنامه بازگشت به ماه موسوم به "آرتمیس"(Artemis) انتخاب کرد، اما کار در اواخر آوریل به دلیل انتظار برای بررسی دولت پس از اعتراض یک متقاضی دیگر یعنی شرکت "بلو اوریجین" متوقف شد.

"ماسک" گفت: پیشران اصلی موشک "استارشیپ" توسط ۲۹ موتور رپتور تأمین نیرو خواهد شد. این میزان در اواخر امسال همراه با افزایش قدرت رانش در هر موتور به ۳۲ عدد افزایش خواهد یافت. هدف طولانی مدت ما رسیدن به قدرت رانش بیش از ۷۵۰۰ تن است.

برخی کارشناسان در صنعت فضایی و دولت آمریکا از انفجار نمونه‌های اولیه "استارشیپ" در حین پروازهای آزمایشی ابراز نگرانی کرده‌اند و این نگرانی‌ها توسط "بلو اوریجین" برجسته و تکرار می‌شود.

پربیننده ترین کناره گیری جف بزوس از آمازون خانوارهای ایرانی چقدر برای ارتباطات هزینه می کنند؟ هواوی دومین برند پر‌فروش ساعت‌های هوشمند در دنیا پیشتازی اپل در بازار ساعت های هوشمند تأکید مدیرعامل ایرانسل بر توسعۀ حمایت از کسب‌ و کارهای ایرانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایلان ماسک انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ شرکت توزیع برق گیلان اعلام کرد: به دلیل تعویض خطوط انتقال برق با کابل‌های خودنگه دار، جریان برق برخی مناطق آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رضوانشهر، رحیم آباد، لاهیجان، دیلمان سیاهکل و اسالم در برخی ساعات، از یک تا ۳ ساعت قطع می‌شود.
برق مشترکان آستانه‌ای شامل چوب بری امیرفلاح، روستا‌های آستانه کشل ازادسرا - پل سازی شرکت پرهام - عبداله اباد- ریسندگی وبافندگی سمین بافت - تانکرسازی گیلان شرق- روستا‌های آستانه کورکاه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع می‌شود.
شرکت توزیع برق گیلان همچنین از قطعی برق در تالش پیر سرای جوکندان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ خبر داد.
برق در رشت آخر جماران از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع خواهد شد.
همچنین برق رضوانشهر درپلنگ پاره و پونل از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع می‌شود.
در رحیم آباد هم برق پمپ بنزین کلاچای - کلاچای داخل شهر- پاسگاه ساحلی شیر محله - شیر محله - شرکت سیرود - هادیکیاشهر - جاده سیرود- سرد خانه علیرضا نصرتی آقایی رمضانی قاسم آبادعلیا - کلاچای-پلرود جنب اداره گاز کلاچای- پلرود گیل کلایه به سمت دریا- چاه اب کشاورزی از ساعت ۹ تا ۱۰:۴۵ قطع می‌شود.
برق مناطقی از لاهیجان در بیجاربنه و نخجیرکلایه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و خیابان نیما و کارگر از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ قطع خواهدشد.
شرکت توزیع برق گیلان همچنین از قطعی برق در دیلمان سیاهکل بیمارستان ۱۰ تختخوابی - دیلمان -محله اسپیلی میاندشت- پمپاژاب اشامیدنی دیلمان - جنب خانه بهداشت- سالن ورزشی دیلمان - شهر دیلمان - هلال احمر - مرکزآموزش فنی وحرفه‌ای دیلمان - چاه اب شرب شهر دیلمان باباولی از ساعت ۱۱ تا ۱۳ خبر داد.
برق مناطقی از اسالم آب مشروب درازک محله - خرجگیل- انتهای حوزه شهری ربروی منزل سبحان قاسمی- برنجکوبی جهانگیرملیحی وپورخودکار - روستای جامی محله اسالم- برنجکوبی باب اله بهاری وشرکا -روستای لمیرسفلی- بانک ملی اسالم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ قطع می‌شود.

دیگر خبرها

  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • کینه قدیمی
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان