Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@10:13:13 GMT

فرمانده فراجناحی، ناجی کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۹۷۶۹

فرمانده فراجناحی، ناجی کشور

محمد سلیمی، کارشناس مسائل سیاسی

به گزارش برنا، «دولتی باید تشکیل شود که دارای کفایت و مدیریت، باایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد چرا که اگر مسئولین دولتی ناامید باشند کاری از پیش نمی‌رود. کسانی باید بر سر کار بیایند که معتقد به مردم و جوانان باشند، عنصر جوان را قدر بدانند، عملکرد انقلابی داشته باشند و حقیقتاً عدالتخواه و ضدفساد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنان رهبری در آستانه ی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گویای صفات رئیس جمهور مطلوب از نظر ایشان برای پیشبرد اهداف انقلاب، رفع موانع فعلی، اتکا به مردم و توازن میان میدان و دیپلماسی است که کمتر افرادی در صحنه سیاسی سابقه حضور در عرصه های مختلف و سربلندی در آن زمینه ها را دارند. از جمله بحث بغرنج اقتصاد در ایران که با مشکلات بسیاری رو به روست و مرد این میدان بودن شرایط خاص خود را می طلبد که با وجود تحریم ها، موانع، مفاسد و بسیاری مشکلات بتوان راهکاری عملی برای عبور از این وضعیت سخت یافت. به همین جهت با توجه به اخبار سیاسی روز کشور که یک فرد خاص را پیروز انتخابات می دانند با توجه به سخنان رهبری آن فرد صرفا حجت السلام رئیسی نیست و چهره های توانمند دیگری هم در صحنه حضور دارند که با معیار های رهبری نزدیکی نظری و فکری دارند. محسن رضایی در عرصه دیپلماسی نیز مرد میدانیست که دشمن او را در جمع تحریم شدگان قرار داده است که نشان از مواضع درست محسن رضایی در مقابله با استکبار جهانیست.

محسن رضایی به عنوان یکی از چهره های سیاسی-نظامی-اقتصادی و انقلابی کشور یک سرمایه مهم در این زمینه محسوب می شود که کارنامه ی او و حضورش در عرصه های مختلف گویای توانمندی وی در حل مشکلات جاری کشور است. بخصوص در شرایط فعلی که جامعه ی ما جناح ها و شخصیت های مختلف را در جایگاه قدرت امتحان کرده و دیگر وقت متخصیصن متعهد و انقلابیست که در این صحنه ی سخت پا بگذارند. محسن رضایی در آغاز انقلاب با حضور در عرصه نظامی و سپس حضور در تمام لحظات جنگ تحمیلی ارادت و شهامت خود را به میهن اسلامی ثابت کرد که در پی خدمات نظامی خود موفق به دریافت سه مدال فتح گشته است. خدمات ارزنده ی او در سپاه نیز بر همگان روشن است از جمله تاسیس دانشگاه های مختلف و قرارگاه خاتم النبیا که تاثیر بسیاری در سازندگی کشور در سالهای اخیر داشته اند. رضایی پس از آن دوره سخت نبرد در عرصه دانشگاهی و سیاسی به ادامه خدمات خود پرداخت. از جمله حضور وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدوین برنامه ششم در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و ایجاد بستر های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب که کارنامه محسن رضایی را پربار تر کرده است. رضایی تحصیلات خود را نیز پس از جنگ به علت نیاز کشور به حل مشکلات اقتصادی در این رشته تا مقطع دکتری ادامه داد که در پی آن راهکار های قابل تاملی نیز از سوی وی تدوین شده است. از جمله مباحث فدرالیسم اقتصادی و ن‍ظری‍ه پ‍ول، اعتبار و ت‍ع‍ادل ع‍م‍وم‍ی که نشان از دقت وی در شناخت جغرافیای اقتصادی ایران است. محسن رضایی بر اجرای فدرالیسم اقتصادی تأکید دارد و معتقد است که ایالات می‌توانند از نظر اقتصادی روی پای خود ایستاده و تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح کشور داشته باشند در طرح رضایی، فدرال اقتصادی نوع محدود شده‌ای از اداره کشور به سبک فدرالیسم و محدود به امور اقتصادی است. او در این روش اداره مسائل سیاسی و دفاعی را به صورت متمرکز قابل اجرا می‌دانداکنون که مسئله ی معیشت اصلی ترین رکن مشکلات کشور و مردم است تنها کاندیدایی که در صحنه سیاسی فارغ از مباحث روز، به جای تخریب رقبای خود به بحث اقتصادی و راهکار های اجرایی برای عبور از بحران می پردازد که نشان از توجه او به مشکلات جاری کشور است. امید است با حضور حداکثری مردم در انتخابات و سپردن این جایگاه سخت به شخصی لایق، مشکلات کشور به دست کسی سپرده شود که با شناخت جامعه و کشور به همراه تعهد و تخصص با رفع مشکلات اقتصادی و خارجی شور امید و شادی را در قلب های تک تک ایرانیان برافروزد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد سلیمی محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس

فرمانده سپاه فجر فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در نخستین روز از هفته عقیدتی سیاسی، یادوراه ۶۶ شهید مربی این نهاد برگزار شد.
سردار بوعلی با بیان این که شهدای عقیدتی سیاسی، مربی اخلاق بودند افزود: این شهدا در کنار حضور در کلاس درس، در سنگر‌ها و در لباس رزم، هم گام با دیگران از میهن دفاع کردند.
وی ادامه داد: این یادواره، سرآغازی برای برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان فارس است و تا چهارم آبان ماه امسال، سالروز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، ۷ هزار یادواره شهید در استان فارس برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در یادواره شهدا از خانواده ۶۶ شهید عقیدتی سیاسی سپاه فجر تجلیل به عمل آمد.
سالروز شهادت آیت الله مطهری در سپاه به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است