Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رییس کل سابق بانک مرکزی در گفتگو با رادیو ایران در ویژه برنامه شمارش معکوس گفت: از اوایل انقلاب در بخش‌های مختلف مسئولیت داشتم و ۴۱ سال در کشور مسئولیت داشتم.

همتی ادامه داد: تقریبا ۳ دهه گذشته با ۳ متغیر کلان اقتصادی نشانه‌ای از بهبود وضع اقتصادی در کشور ندیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد اقتصادی، تورم و بی کاری سه مشکل ما هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین رکن رسیدن به سرمایه گذاری در کشور از سال ۸۲ هیچ گونه رشدی نداشته است و بدتر از آن رشد اقتصادی نوسان داشته است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: اقتصاد ما پیش بینی ناپذیر شد. مسئله بعدی ما تورم است و تورم ما در ۲۰ سال گذشته حدودا همیشه میانگین ۲۰ درصد بوده است که نرخ بیکاری ما هم بالای ۱۰ درصد بوده است و فرصت اشتغال هم کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه علت مشکلات کنونی ما حاکم بودن رییس جمهور سیاسی بوده و سیاست بر اقتصاد حاکم بوده است خاطر نشان کرد: برنامه من کنترل نقدینگی است و اینکه تاکنون برای حل آن اقدامی نکرده ام اختیارات محدود من در بانک مرکزی بوده است.

پربیننده ترین همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد / اکبر کمیجانی جایگزین شد خداحافظی عبدالناصر همتی با صندلی ریاست بانک مرکزی ابراهیم رییسی اموالش را اعلام کرد سورپرایز ویژه همتی / معرفی همسر به عنوان‌ نماینده برای حضور در برنامه تلویزیونی سقوط مهرعلیزاده در مقابل افزایش توجهات زاکانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عبدالناصر همتی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات ۱۴۰۰ بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

انتقادی که با پاسخ سریع از سوی بانک مرکزی همراه شد؛ قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم و در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

 

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید