Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران بزرگ در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی داشته و ماجرا‌های زیادی را از سرگذرانده است. ما در جهان فقط یک کشور نیستیم بلکه یک تمدن و فرهنگ بوده و هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ۸ سال گذشته ۱۲۰ سفر داشته ایم و بیش از ۱۰۰۰ جلسه با متخصصان اصناف اساتید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشتیم و روز به روز به این باور رسیدیم، اما برخی نمی‌توانند. در اقتصاد نا به سامانی گرانی بیکاری قصه مسکن و از این قبیل داریم. ۸ سال پیش هم داشتیم، اما کمتر چرا؟ دولت چه نقشی دارد؟ چون دولت نباید معطل و منفعل باشد دولت نباید علاف باشد چاره کار چیست چه باید کرد؟ ما می‌گوییم دولت به جای علاف بودن باید فعال باشد یعنی همه ظرفیت‌های کشور را به فعالیت در بیاورد. اقتضای فعال بودن باور اراده و برنامه است. راهبرد‌های حداقلی در شان ملت ایران نیست و جواب نمی‌دهد. ملت ایران یک نقش تمدنی با انقلاب اسلامی باید ایفا کند کشور نباید فقط اداره شود. اداره کشور و حل چند مسئله ایران بزرگ را به جهش و قله‌ها نمی‌رساند. چرا نمی‌توانند، چون نه باورش را دارند نه اراده و نه برنامه اش را و این بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: زمانی در همین تاریخ کسانی مثل رزم ارا می‌رفتند و می‌گفتند ایرانی یک لولهنگ؟ نمی‌تواند بسازد این باعث تاسف است که ما بعد در داخل چنین ادبیاتی را از افراد دیگری بشنویم برخی ظرفیت ایرانی را در ساخت آبگوشت بز پاش خلاصه کنند و یا برخی بگویند حد ما صادرات پوست بز است این‌ها ان باور نداشتن و حاصل نگاه حداقلی است.

 

وی گفت: چرا ما باور داریم ایا این یک شعار است؟ نه کشور را فقط نباید اداره کرد باید جهش پیدا کند و ما به ان باور داریم، چون در ۸ سال گذشته ۱۲۰ سفر داشته ایم. بیش از ۱۰۰۰ جلسه با متخصصان اصناف اساتید و... داشتیم و روز به روز به این باور رسیدیم، اما برخی نمی‌توانند.

 

وی ادامه داد: ما می‌گوییم می‌شود و می‌توانیم، چون کشور ظرفیت دارد. برنامه یک شبه نوشته نمی‌شود و ما ۸ سال روی برنامه خود کار کردیم. سال ۹۲ پس از انتخاب اقای روحانی در جمع ستاد انتخاباتی گفتم کار ما تازه شروع شده است ما دولت سایه را تشکیل دادیم و تحولات کشور را سایه به سایه دنبال کردیم اگر کار خوبی صورت می‌گیرد ان را کمک کنیم ولو در دست رقبای ما این است که اگر کار ناقصی انجام می‌دهند کمک کنیم تکمیل و اگر کار خطایی صورت می‌گیرد آن کار تصحیح شوند. مادر این ۸ سال با تشکیل کار گروه‌ها از جوانان متخصص از اساتید برجسته مدیران با سابقه و با کفایت سال‌های پس از انقلاب و.. کمک گرفتیم و سعی کردیم روند کشور را سایه به سایه دنبال کنیم و هر کجا به نقطه نظری می‌رسیدیم که کمک می‌کرد به کمک دولت می‌رفتیم اگر کار خوبی بود تایید می‌کردیم. اگر کار خطایی را می‌دیدیم در همان زمان در جهت تصحیح و یا تکمیل کار‌ها کمک می‌کردیم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور وظیفه دارد همه دستگاه‌ها را بسیج و برای ان‌ها در زمینه اشتغال ماموریت ایجاد کند.

 

جلیلی ادامه داد: تجربه‌های جهانی را بررسی و نظرات موافق و مخالف را شنیدیم و سعی کردیم از نظر افراد و جناح‌های مختلف استفاده کنیم و به یک برنامه رسیدیم ان برنامه جهش را به ما نشان داد. درست مثل کربلای ۵ و والفجر ۸ و الان وقت عملیات است جهاد بزرگ برای جهش ایران بسم الله الرحمن الرحیم این کاری است که باید شروع شود.

 

وی ادامه داد: برای اینکه با فضای عملیات‌های ما در دولت اینده اشنا شوید چند برنامه را برای شما توضیح می‌دهم. چون شاید بگویید این حرف‌ها خوب است چه تضمینی برای آن وجود دارد؟ مردم ما امروز وعده‌هایی شنیده اند که بعضا دیده اند به ان‌ها عمل نشده و این حق آن‌ها است که بتوانند یک وعده را باور کنند. باور کنند اگر برنامه‌ای ارائه می‌شود همان پاسخ معتبر به مشکلات ان‌ها است ما در زمینه‌های مختلف در این جهت تلاش کردیم.

 

جلیلی افزود: شما در نظر سنجی‌ها در زندگی اعلام کرده اید چند موضوع اصلی وجود دارد اشتغال یکی از ان‌ها است. بی کاری یکی از مشکلات کشور ما است اگر دولتی می‌خواهد بیاید باید بگوید برای اشتغال چه برنامه‌ای دارد ما ۳۱ استان رفتیم در شهرک‌های صنعتی جلساتی داشته ایم با همه صحبت کردیم و گفتیم برای اشتغال چه برنامه‌ای دارید؟ امروز کشور امادگی یک جهش در تولید دارد و ما معتقدیم طرح‌های پیشرانی باید شکل بگیرد تا موتور تولید جهش و اشتغال فراوان را ایجاد کند.

 

وی افزود: وظیفه رئیس جمهور چیست؟ وظیفه رئیس جمهور این نیست که بگوید فلان دستگاه وزارت کار چند طرح پیدا کن ببین چگونه می‌شود اشتغال را بیشتر کرد. طرح‌هایی که در سال‌های اخیر شکل گرفته مثلا فلان وام را بدهیم بنگاه‌های زود بازده راه بیافتدو... ما نمی‌خواهیم با امار سر مردم خود را کلاه بگذاریم اگر دولتی بخواهد به امار‌ها دل خود را خوش کند یا سر خود را کلاه گذاشته یا مردم را.

 

وی ادامه داد:رئیس جمهور وظیفه دارد همه دستگاه‌ها را بسیج و برای ان‌ها در زمینه اشتغال ماموریت ایجاد کند. اشتغال فقط مربوط به وزارت کار نیست مربوط به وزارت خارجه هم می‌شود مربوط به وزارت علوم صنعت نیرو کشاورزی و.. هم می‌شود ما باید بدانیم در هر عرصه دستگاه‌های ما چه ماموریتی انجام دهند.

 

جلیلی گفت: مثلا جهش تولید بدون جهش صادرات صورت نمی‌گیرد. لازمه تولید صادرات و لازمه صادرات تعاملات گسترده و سازنده با جهان است اینکه می‌گوییم دولت منفعل معطل یعنی او بخواهد تمام فرصت‌ها را در روابط با چند کشور ان هم در موضوع خاص خلاصه کند قطعا رد این صورت ان تعاملات سازنده صورت نمی‌گیرد.

 

جلیلی گفت: ما امروز ۲۰۰ کشور در دنیا داریم و باید بتوانیم با ان‌ها تعامل و مناسبات قوی داشته باشیم تا بتوانیم صادرات داشته باشیم تا بتوانید تولید افزایش پیدا کند و انگاه اشتغال گسترده ایجاد شود. همه وزارت خانه‌ها وظیفه دارند توانمندی‌های کشور را فعال و از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

 

احیای تمدن ایرانی با انقلاب اسلامی

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایران ایجاد شد .ایران بزرگ در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی داشته و ماجرا‌های زیادی را از سرگذرانده است. ما در جهان فقط یک کشور نیستیم بلکه یک تمدن و فرهنگ بوده و هستیم.

 

وی افزود: با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایجاد شد و امروز بعد از صد‌ها سال کم کم شخصیت‌هایی داریم که به مرز‌های دانش نزدیک شدند و در برخی رشته‌ها از رتبه یکم تا ۱۰ دنیا هستیم. از ابن سینا‌ها تا کاظمی آشتیانی ها، از خواجه نصیر‌ها تا شهید شهریاری ها، از خوارزمی‌ها تا فخری زاده‌ها و .. از سربداران تا قاسم سلیمانی ها. ما راه دزاری آمدیم و امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

 

وی ادامه داد: در یکی دو قرن گذشته هر بار خواستیم جهشی داشته باشیم دشمنان خارجی تلاش کردند مانع ما شوند.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید فعال باشد و همه ظرفیت‌های کشور باید توسط دولت فعال و پرکار شود.

 

جلیلی در گفتگو با دوربین شبکه یک ادامه داد: در یکی دو قرن گذشته هر بار که ما خواسته ایم جهشی داشته باشیم دشمنان خارجی ما تلاش کرده اند مانع ما شوند متاسفانه جریان‌هایی از داخل کشور هم ان‌ها را همراهی کرده اند. امیر کبیر حرکت بزرگی را شروع کرد، اما علیه او فضا سازی شد و او را به شهادت رساندند.

 

وی افزود: ما در دوره‌های مختلف شخصیت‌هایی داشتیم که توانستند کشور را به افق‌های بلند برسانند، اما به دست جریان‌های سر سپرده غرب کنار زده شدند از سید جمال تا شهید مدرس از مشروطه تا نهضت نفت اخرین جنایت ان‌ها ترور سردار دل‌ها و دکتر فخری زاده بود. این مقدمه را برای این گفتم که اگر ما می‌خواهیم مسائل امروزمان را حل کنیم به نگاه تمدنی و بلند مدت نیاز داریم.

 

جلیلی ادامه داد ما امروز نیاز به یک جهش بزرگ در شان ملت ایران داریم. ما در اقتصاد نا بسامانی داریم گرانی بیکاری قصه مسکن و... است البته ۸ سال پیش هم این‌ها را داشتیم، اما کمتر. در سال ۹۲ من از طریق همین دوربین با شما صحبت کردم البته من کلید در نیاوردم وعده‌های ۱۰۰ روزه ندادم گفتم کشور ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارد که اگر برنامه داشته باشیم می‌توانیم موفق عمل کنیم. البته پاسخ‌های دیگری هم داده شد که باید چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد بچرخد و می‌توان با دنیا لبخند زد و همه مسائل را حل کرد. ۸ سال کشور با این فرمان اداره یا با این کلید قفل شد.

 

وی افزود: نباید کشور ما با همه ان توانمندی‌هایی که دارد معطل منفعل یا خدای نکرده علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم سلیمانی به ما بخواهند عنایتی بکنند یا نه. من همان زمان گفتم برخی مسیر‌ها جواب نمی‌دهد مردم حالا می‌بینند ایا ان وعده‌ها انجام شد یا نشد؟ اگر نشد چرا نشد؟ ما فکر می‌کنیم رویکرد غلط و عملکرد ضعیف نمی‌تواند کشور را به قله برساند.

 

وی گفت: رویکرد غلط یعنی ما یک رویکرد حداقلی داشته باشیم بگوییم مسائل امروز را حل می‌کنیم فردا خدا بزرگ است. اینکه از میان راه‌های مختلف یک راه را انتخاب کنیم. من خودم مذاکره کننده بودم و هیچگاه مخالف مذاکره نبوده ایم، اما معتقدم برای رسیدن به قله‌های پیشرفت باید تمام توانمندی‌های کشور را دنبال کرد. نباید تمام تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار داد. اینکه بگوییم امتیاز بدهیم و وعده بگیریم وعده‌هایی که تضمین ندارد غلط است سرمایه‌های کشور را به دست خود بتون بریزیم و جایش پوزخند بگیریم. امروز چه شد نتیجه؟ ان شهروندی که اظهار خوشحالی می‌کرد وقتی توافقی می‌شد یا دلار ارزان می‌شد الان انتظار دارد.

 

وی گفت آن شهروند که خوشحالی کرد که دلار ارزان خواهد شد، حق داشت، چون به او وعده داده بودند. امروز تحریم‌ها دو برابر و قیمت دلار هفت برابر شده استدولت نباید علاف باشد، بلکه باید فعال بود؛ همه ظرفیت‌های کشور باید توسط دولت فعال و پرکار شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلیلی سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انقلاب اسلامی داشته باشیم رئیس جمهور ملت ایران ظرفیت ها وعده ها اگر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وی افزود : هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت : این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

 وی در پایانن تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی