Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و سرویس مخفی دانمارک از سران ارشد اروپا از جمله صدر اعظم آلمان، سخنگوی دولت آلمان دوشنبه واکنش نشان داد.

به گزارش «رویترز» «اشتفان سایبرت» سخنگوی دولت آلمان در نشست خبری گفت که در حال پیگیری گزارشی مبنی بر همکاری ایالات متحده با دانمارک در رابطه با جاسوسی از مقام‌های ارشد کشورهای همسایه، از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت آلمان افزود: «دولت فدرال  این گزارش را مورد توجه قرار داده و با تمام سازمان‌های مرتبط  دولتی  و بین المللی در تماس است.»

یکشنبه رسانه‌های آلمان و دانمارک اعلام کردند که آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با همکاری با واحد اطلاعات خارجی دانمارک از مقام‌های ارشد کشورهای همسایه، از جمله مرکل جاسوسی کرده است. در گزارش جدید همچنین مشخص شده که آمریکا از «پیر اشتینبرک» کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) نیز جاسوسی کرده است.

دولت فرانسه روز دوشنبه در واکنش به گزارش‌ها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران ارشد اروپا با کمک سرویس جاسوسی دانمارک، این مساله را در صورت اثبات «بسیار جدی» خواند.

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو گفت: «این مساله بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها، در همکاری با سرویس‌های آمریکایی مرتکب خطا شده‌اند».

وی افزود: «در صورتی که مشخص شود آمریکا از رهبران اتحادیه اروپا جاسوسی می‌کرده، این (مساله) بسیار جدی خواهد بود.»

به دنبال افشای نقش سرویس جاسوسی دانمارک در جاسوسی از همسایگان این کشور، دولت‌های نروژ و سوئد از کپنهاگ توضیح خواستند.  وزیر دفاع سوئد در این خصوص گفت: «ما خواهان آن هستیم که درباره مسائل مرتبط با شهروندان، شرکت‌ها و منافع سوئدی کاملاً مطلع شویم. سپس باید ببینیم پاسخ طرف سیاسی در دانمارک چگونه به نظر می‌رسد.»

همتای نروژی او هم در واکنش به جاسوسی آمریکا از سران اروپا با کمک سرویس جاسوسی دانمارک گفت،  ما همه ادعاها را جدی می‌گیریم. هر دو نفر تاکید کردند که «ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک در مطلع کردن آن‌ها از جاسوسی آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) از همسایگان دانمارک کوتاهی کرده است.

همچنین وزارت دفاع سوئد با پاریس و برلین، که سیاستمداران و مقامات ارشد آن‌ها هم هدف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته‌اند، رسماً تماس برقرار کرد.

پربیننده ترین مذاکرات وین ادامه پیدا می کند؟ / شرط ایران برای توقف اقدامات جبرانی در برجام آیا اسرائیل، برجام را به هم می زند؟ جنگ قدرت «کاظمی» با «حشدالشعبی» حکومت «بی بی» در آستانه سقوط قرار گرفت برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلمان انتخابات ۱۴۰۰ جاسوسی آژانس امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی