Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در واکنش به گزارش‌ها درباره جاسوسی آمریکا از سیاستمداران اروپایی، این اقدام را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

وی در پایان شورای وزیران آلمان- فرانسه گفت: «این موضوع در میان متحدان، حتی کمتر از متحدان و در میان شرکای اروپایی، غیرقابل قبول است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که وی منتظر توضیح از آمریکا و دانمارک درباره این گزارش است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز موضع ماکرون درباره این موضوع را تایید کرد.

یکشنبه رسانه‌های آلمان و دانمارک اعلام کردند که آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با همکاری با واحد اطلاعات خارجی دانمارک از مقام‌های ارشد کشورهای همسایه، از جمله مرکل جاسوسی کرده است. در گزارش جدید همچنین مشخص شده که آمریکا از «پیر اشتینبرک» کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) نیز جاسوسی کرده است.

در همین راستا، «اشتفان سایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز در نشست خبری گفت که در حال پیگیری گزارشی مبنی بر همکاری ایالات متحده با دانمارک در رابطه با جاسوسی از مقام‌های ارشد کشورهای همسایه، از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هستیم.

سخنگوی دولت آلمان افزود: «دولت فدرال  این گزارش را مورد توجه قرار داده و با تمام سازمان‌های مرتبط  دولتی  و بین المللی در تماس است.»

دولت فرانسه نیز روز دوشنبه در واکنش به گزارش‌ها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران ارشد اروپا با کمک سرویس جاسوسی دانمارک، این مسئله را در صورت اثبات «بسیار جدی» خواند.

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو گفت: «این مسئله بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها، در همکاری با سرویس‌های آمریکایی مرتکب خطا شده‌اند».

وی افزود: «در صورتی که مشخص شود آمریکا از رهبران اتحادیه اروپا جاسوسی می‌کرده، این (مسئله) بسیار جدی خواهد بود.»

به دنبال افشای نقش سرویس جاسوسی دانمارک در جاسوسی از همسایگان این کشور، دولت‌های نروژ و سوئد از کپنهاگ توضیح خواستند.  وزیر دفاع سوئد در این خصوص گفت: «ما خواهان آن هستیم که درباره مسائل مرتبط با شهروندان، شرکت‌ها و منافع سوئدی کاملاً مطلع شویم. سپس باید ببینیم پاسخ طرف سیاسی در دانمارک چگونه به نظر می‌رسد.»

همتای نروژی او هم در واکنش به جاسوسی آمریکا از سران اروپا با کمک سرویس جاسوسی دانمارک گفت،  ما همه ادعاها را جدی می‌گیریم. هر دو نفر تاکید کردند که «ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک در مطلع کردن آن‌ها از جاسوسی آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) از همسایگان دانمارک کوتاهی کرده است.

همچنین وزارت دفاع سوئد با پاریس و برلین، که سیاستمداران و مقامات ارشد آن‌ها هم هدف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته‌اند، رسماً تماس برقرار کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله»، افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد، اما اکنون روزنامه‌نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان در همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدراعظم و رئیس‌جمهور آلمان را هدف قرار داده بود.

این چندین بار است که خبر جاسوسی آمریکا از آلمان رسانه‌ای می‌شود. پیشتر مقام‌های آلمان یک نفر را به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت کرده بودند. رسانه‌های آلمان در آن موقع گزارش  کردند که مظنون یکی از کارکنان سازمان اطلاعات برون‌مرزی آلمان بود که به مدت دو سال برای آمریکا هم جاسوسی می‌کرده است.

کد خبر 604788 برچسب‌ها فرانسه - امانوئل مکرون اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا آلمان - آنگلا مرکل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا آلمان آنگلا مرکل جاسوسی آمریکا آژانس امنیت ملی سرویس جاسوسی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید