Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:50:14 GMT

۲۹۹ مدرسه خراسان جنوبی به زیرساخت اینترنت نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۰۷۷۱

۲۹۹ مدرسه خراسان جنوبی به زیرساخت اینترنت نیاز دارد

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: در صورت برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در سال تحصیلی آینده باز هم این دانش‌آموزان برای استفاده از ظرفیت سامانه شاد، نیاز به اینترنت دارند.

وی بیان کرد: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی ارتباطات متصل می‌شوند و مشکل تعدادی از مدارس استان هم رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین مقرر شد تعدادی از روستاهای استان که اتصال ضعیف به اینترنت دارند تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل شوند که این موضوع نیاز آموزشی ما را مرتفع خواهد کرد.

وی اظهار داشت: البته اقدامات خوبی درخصوص اتصال مدارس استان به اینترنت توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و درصد پوشش مدارس به اینترنت در دوران کرونا از ۵۰ به ۹۰ درصد رسیده است.

وی از فعالیت ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در خراسان جنوبی به صورت حضوری محدود و مجازی در تابستان امسال خبر داد و گفت: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و کشف استعدادها و خلاقیت آنان است.

واقعی با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: فعالیت‌های اوقات فراغت به ۲ صورت حضوری و محدود و مجازی، تلفیقی از شبکه آموزشی شاد و سامانه همگام با شعار «هر خانه یک پایگاه، هر دانش آموز یک مهارت» برنامه‌ریزی شده و از  پنجم تیر تا اول شهریور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۶ هزار و ۸۸۸ دانش‌آموز دختر و پسر استان در ۳۸۷ پایگاه تابستانی سال گذشته بیان کرد: همچنین تابستان گذشته ۶۵۰ کانال و گروه در فضای مجازی به منظور زمینه جذب دانش‌آموز فعالیت کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری به ۷۰۰ کانال افزایش یابد و تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر عضو این پایگاه‌ها به ۳۷ هزار نفر برسد.

وی با تشکر از استاندار خراسان جنوبی برای اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تجهیز پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت از ۱۶ خرداد تا اول تیرماه و زمان افتتاحیه اوقات فراغت نیز پنجم تیر ماه و اختتامیه آن اول شهریور خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ درصد دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش هدایت شده‌اند اضافه کرد: ۱۱۷ هنرستان در خراسان جنوبی داریم و باید تا پایان برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش هدایت شوند.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار در رغبت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش را تجهیز کارگاه‌ها دانست و گفت: در سه سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درخصوص تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های استان هزینه کردیم.

واقعی با اشاره به شاخص عملکردی خراسان جنوبی در حیطه آموزشی گفت: خراسان جنوبی در این خصوص از بین ۳۱ استان کشور رتبه ۱۴ کشور را دارد و شهرستان فردوس رتبه نخست استان را داراست.

وی یکی از مشکلات دانش‌آموزان روستایی به خصوص در نقاط صعب‌العبور را نبود سرویس ایاب و ذهاب ذکر و اضافه کرد: تلاش ما این است که از منابع مختلف ۵۰ درصد هزینه را برای برخی مناطق روستایی استان تامین کنیم اما والدین در تامین ۵۰ درصد دیگر هم مشکل دارند و در این زمینه نیازمند کمک هستیم.

وی گفت: اگر ماهانه ۶۰ هزار تومان به ازای هر دانش‌آموز دریافت کنیم، می‌توانیم شاخص‌های آموزشی استان را ارتقا دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: درخصوص تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها هم کمبودهایی داریم و نیازمند حمایت استانداری هستیم و کمبود تجهیزات در هنرستان‌های استان احصا شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه در زمینه سوادآموزی سه هزار نفر در استان اقدام می‌شود گفت: در سال جاری هم هزار و ۱۰۰ نفر در دوره سودآموزی، ۸۰۰ نفر در دوره انتقال و هزار و ۱۰۰ نفر دوره انتقال را پشت سر خواهند گذاشت.

واقعی با اشاره به اینکه در جلسه سوادآموزی ذیل شورای آموزش و پرورش مصوبه‌ای درخصوص سوادآموزی مشکوک التابعین داشتیم اضافه کرد: در یک ماه آینده آماری از کودکان کار و مشکوک التابعین در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی از مشکلات اساسی در سال تحصیلی جدید است گفت: در خراسان جنوبی با کمبود هزار و ۴۰۰ معلم مواجه هستیم که این کمبودها را به نوعی پوشش خواهیم داد.

اتصال هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی به اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی که با تماس تلفی استاندار درخصوص پاسخگویی به مشکلات اینترنتی در مدارس به شورای آموزش و پرورش فراخوانده شد گفت: تاکنون ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و در پایان سال جاری به ظرفیت ۱۰۰ درصد خواهیم رسید.

مصطفی بهی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی ارتباطات متصل خواهند شد اضافه کرد: همچنین ۳۷ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان که در مجاورت روستاهای پرجمعیت بودند به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی عنوان کرد: در روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان پنج هزار و ۵۰۰ خانوار داریم و اتصال اینترنت این روستاها در اولویت وزارتخانه نیست.

بهی با اشاره به دیدار اخیر استاندار خراسان جنوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزود: پس از بحث و بررسی وضعیت ارتباطی استان به تفکیک شهرستان در این دیدار، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت برقراری همراه برای توسعه ارتباطات روستایی استان مصوب شد که با اجرای آن تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی ارتباطات متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: این دیدار باعث شتاب ارسال تجهیزات به استان شد و از یک ماه گذشته به صورت مستمر تجهیزات راه‌اندازی سایت‌‎های جدید به استان حمل می‌شود و تاکنون تجهیزات ۱۳ سایت جدید به خراسان جنوبی حمل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۱۰ سایت جدید در استان راه‌اندازی کردیم و سه هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی استان به شبکه ملی ارتباطات متصل شدند.

بهی اظهار داشت: طبق قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا شهریورماه عمده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین در این دیدار مقرر شده که ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری به استان اختصاص یابد که در شهرستان‌های نهبندان، بشرویه و طبس اجرا خواهیم کرد.

بهی درخصوص اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی ارتباطات گفت: از ۱۵ شهریور سال گذشته و با آغاز سال تحصیلی با یک تلاش شبانه‌روزی هزار و ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی ارتباطات با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متصل شدند.

وی افزود: در برنامه داریم روستاهای جدیدی که به شبکه ملی ارتباطات متصل می‌شود، مدارس این روستاها را نیز به این شبکه متصل کنیم.

برچسب‌ها اینترنت مدارس خراسان جنوبی شبکه ملی اطلاعات دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت مدارس خراسان جنوبی اینترنت مدارس خراسان جنوبی شبکه ملی اطلاعات دانش آموزان اخبار کنکور ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی ارتباطات متصل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی روستایی استان آموزش و پرورش اوقات فراغت دانش آموزان سال جاری دانش آموز متصل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد

اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی گفت: با اجرای طرح ملی فیبرنوری در شهر شاهدیه به عنوان ششمین شهر استان، دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به شبکه امن و با کیفیت با سرعت ۸۰ برابر وضعیت موجود فراهم و مردم شهر شاهدیه طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

وی با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر شاهدیه را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)