Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، امیر نعمتی دوشنبه شب در آیین رونمایی از کتاب «شهریار سرزمین من» و  مستند «مادران آفتاب» اظهار کرد: حوزه هنری بنا به وظیفه خود در زمینه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از این اقدامات در حوزه دفاع مقدس انتشار آثار مکتوب است، بیان کرد: نگارش کتاب «شهریار سرزمین من» یکی از این اقدامات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۷ پیش تولید نگارش کتاب شهریار سرزمین من کلید خورد، گفت: این کتاب در اردیبهشت ماه سال‌جاری به چاپ رسید و نگارش این کتاب زمینه تولید سریال صبح آخرین روز را فراهم کرد.

نعمتی با بیان اینکه مستند ۱۳ قسمتی مادران آفتاب نیز دیگر اثری است که امروز رونمایی شده است، گفت: پیش تولید این اثر نیز پیش از ۱۳۹۷ آغاز شده بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سعی شده با نگاه متفاوتی به مادران شهدا پرداخته شود، بیان کرد: نگاه جدید با رویکرد شیو‌ه‌های تربیتی، سبک زندگی، لالایی و ... است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مادران آفتاب در ۱۳ قسمت پخش می‌شود، عنوان کرد: این مجموعه در دو بخش ویژه مادران شهیدان روستایی تولید شده است.

نعمتی با اشاره به ادامه فرآیند تولید مستند مادران شهدا عنوان کرد: امید است تا فرارسیدن زمان کنگره شهدا تعداد بیشتری اثر آماده پخش باشد.

 

در ادامه این مراسم مستند «مادران آفتاب» که با موضوع مادران شهدا و در یک مجموعه سیزده قسمتی توسط هنرمندان مستندساز ‌استان و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان تولید شده است، با حضور جمعی از مسؤولان رونمایی شد.

سال تولید مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ است که در این مستند با موضوع مادران شهدا تولید شده است سعی بر آن بوده که به سبک زندگی مادران شهدای روستایی پرداخته شود.

از آنجایی که تا به امروز آثار مستندی که با موضوع شهدا تولید شده به  زندگی مادران شهدا به ویژه خانواده‌هایی که در روستا زندگی می‌کنند، کمتر پرداخته شده بود، بر همین اساس در این مجموعه سعی شده است که هر قسمت به یکی از مادران شهدای روستایی و فراز و نشیب‌های زندگی آنها توام با صبر، ایثار و فداکاری اختصاص یابد.

مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» توسط هنرمندان مستندساز زنجان در مناطق و روستاهایی از استان که محل زندگی مادران شهدایی که جزء جامعه هدف این مجموعه مستند هستند، تولید شده است.

سه قسمت از این مجموعه مستند در منطقه ماهنشان، چهار قسمت در منطقه ابهر و خرمدره، یک قسمت در منطقه خدابنده، چهار قسمت در منطقه طارم و یک قسمت در روستاهای شهرستان زنجان تولید شده است.

عناوین مجموعه سیزده قسمتی «مادران آفتاب» عبارتند از:

«گل‌بس»، روستای علم‌کندی از توابع شهرستان ماهنشان به کارگردانی جعفر موسوی.

«باجی»، روستای خیرآباداز توابع شهرستان ماهنشان به کارگردانی جعفر موسوی.

«ماهی»، روستای ونی‌سر از توابع شهرستان طارم به کارگردانی جعفر موسوی.

«ماما»، روستای کلیوم از توابع شهرستان طارم به کارگردانی جعفر موسوی.

«گلثوم»، روستای پیشتوک از توابع شهرستان ماهنشان به کارگردانی ابوالفضل گلفام.

«تاج‌النساء»، روستای هزاررود از توابع شهرستان طارم به کارگردانی وحید انصاری.

«انارهای ترک خورده پاییزی»، روستای هزاررود از توابع شهرستان طارم به کارگردانی زین‌العابدین نصیری.

«گلین فرنگ»، روستای جداقیه از توابع شهرستان ابهر به کارگردانی شبنم طارمی.

«گلچین چمن‌آرا»، روستای پیرسقا از توابع شهرستان ابهر به کارگردانی مینا غرقی.

«کوکب»، روستای خراسانلو از توابع شهرستان ابهر به کارگردانی حسن مهرآذر.

«حاج آبا»، روستای سارمساقلو از توابع شهرستان زنجان به کارگردانی جعفر موسوی.

«قدم‌خیر»، روستای نظرقلی از توابع شهرستان خدابنده به کارگردانی جعفر موسوی.

«محترم»، شهرستان سلطانیه از توابع شهرستان ابهر به کارگردانی مشترک مهدی خدایی و میثم سیفی. 

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب دفاع مقدس زنجان مستند امیر نعمتی مجید شهریاری رونمایی کتاب شهریار سرزمین من تولید شده مادران آفتاب مجموعه مستند مادران شهدا حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی