Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اویل پرایس افزود: ایران هم اکنون ۲.۵ میلیون بشکه نفت خام در روز تولید می‌کند و آخرین باری که نزدیک به ۶ میلیون بشکه نفت خام در روز تولید کرده به دهه ۷۰ میلادی باز می‌گردد.  
وزیر نفت ایران توضیح داد: دولت بعدی ایران باید افزایش تولید نفت به ۶.۵ میلیون بشکه در روز را از جمله اولویت‌های خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید نفت بیشتر همچنین به ایران قدرت سیاسی بیشتری می‌دهد.  
ایران هم اکنون بیشتر نفت خود را به چین صادر می‌کند اما این کشور آماده است تا صادرات نفت خود را پس از لغو تحریم‌های آمریکا به ۲.۵ میلیون بشکه نفت خام افزایش دهد.  
مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی از جمله آمریکا در وین در حال انجام است و تحلیلگران معتقدند هر دو کشور ایران و آمریکا علاقه مند به نتیجه گرفتن از این مذاکرات پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.  
آمریا سن رییس بخش تحقیق در سازمان "جنبه‌های انرژی" گفت: اگر مذاکرات کنونی به نتیجه برسد، نفت ایران تا ماه اوت بدون تحریم‌های آمریکا وارد بازار خواهد شد. حتی اگر این هفته یک توافق حاصل شود، دو ماه طول می‌کشد تا نفت ایران وارد بازار شود. این امر به این دلیل است که دولت بایدن هرگونه توافق با ایران را برای تایید به کنگره ارسال خواهد کرد و کنگره ۶۰ روز برای بررسی آن زمان نیاز خواهد داشت. دولت آمریکا می‌تواند بررسی کنگره را نادیده بگیرد اما تحلیلگران معتقدن دولت بایدن چنین کاری نخواهد کرد.  
پیش از این شرکت کارگزار کشتیرانی جهانی "ای آی گیبسون" اعلام کرد ایران ۶۹ میلیون بشکه نفت خام را بر روی نفتکش‌های شناور بر روی دریا ذخیره کرده و آماده است با لغو تحریم‌های آمریکا، آن‌ها را به مشتریان خود تحویل دهد.  
برآوردهای بلومبرگ نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در سال جاری رو به افزایش بوده و ماه گذشته تولید نفت ایران حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز بوده است.  
قبل از اجرای تحریم‌ها، ایران حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کرد. تنها سطح تولید عراق و عربستان سعودی در سازمان اوپک بیش از این مقدار است.  

برچسب‌ها نفت خام دولت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام دولت آمریکا نفت خام دولت آمریکا اخبار کنکور میلیون بشکه نفت خام ۵ میلیون بشکه نفت ایران تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: عین‌اللهی: درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228471 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد