Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «اسماعیل رضوان» از رهبران حماس در غزه با اشاره به سفر هیأت مصری به غزه گفت که در این سفر از تمامی گروه‌ها دعوت شد تا به مصر سفر کرده و در آنجا درباره یکپارچه سازی موضع گروه‌های فلسطینی صحبت شود.

به گزارش المیادین، وی افزود که در دیدار با هیأت مصری تاکید شد که موضوع تبادل اسرا با مسیر بازسازی غزه نباید مرتبط شود و روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رهبر حماس گفت که مصری‌ها در دیدار با مقام‌های اسرائیلی بر ضرورت توقف اقدامات تحریک آمیز در قدس تاکید کردند.

وی اضافه کرد که هیأت حماس نیز طی روزهای آینده به قاهره سفر خواهد کرد تا در آنجا گفت‌وگوهای دوجانبه انجام دهد.

«عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر روز دوشنبه وارد غزه شد و با «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه و تعدادی از رهبران این جنبش دیدار کرد.

به نوشته وبسایت شبکه الجزیره، او پس از دیدار با مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان وارد غزه شد تا در خصوص سه پرونده اصلی تثبیت آتش‌بس، بازسازی غزه و رفع محاصره این منطقه با مقامات حماس دیدار کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر فلسطین غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه