Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@04:46:29 GMT

افزایش امنیت سرمایه با اجرای قانون جدید چک

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۱۴۶۶

افزایش امنیت سرمایه با اجرای قانون جدید چک

حاج کاظمیان گفت: قانون جدید چک امنیت سرمایه را افزایش داده است زیرا هر کسی که چک دریافت می‌کند آرامش خاطر دارد که یا چک پاس می‌شود یا حداقل در صورت پاس نشدن چک، سازوکارهایی وجود دارد که مانع از صدور چک‌های بعدی توسط صادرکننده شود.

***

یکی از اهداف تصویب قانون جدید چک، ارتقا نقش آن در مبادلات عنوان شده است که برای محقق شدن این هدف، قانون‌گذار اقداماتی مختلفی از جمله جلوگیری از صدور چک توسط افراد دارای سابقه چک برگشتی رفع سو اثر نشده را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه محمد امین حاج کاظمیان، کارآفرین و صادرکننده نمونه کشوری در خصوص آثار اجرای قانون جدید چک بر فضای کسب و کار به خبرنگارالف گفت: من چون صادر کننده هستم بیشتر چک صادر می‌کنم و معمولا از کسی چک نمی‌گیرم اما با این حال از تصویب و اجرای قانون جدید چک خوشحال هستم زیرا به شفاف سازی معاملاتی که در بازار انجام می‌شود، کمک می‌کند.

وی با اشاره به محدودیت هایی که قانون برای صادرکننده چک بلامحل در نظر گرفته است خاطر نشان کرد: با تغییراتی که به وسیله قانون جدید چک رخ داده است هر کسی که چک صادر می‌کند خودش هم ضامن پاس شدن آن قرار می‌گیرد و اگر چک اول پاس نشود، نمی‌تواند چک‌های دیگری صادر کند.

این کارآفرین برتر افزود:تا پیش از قانون جدید چک افرادی وجود داشتند که یک دسته چک 50 برگی از بانک می‌گرفتند و اگر تمام آن‌ها هم برگشت می‌خورد با ارتباطات خود دسته چک دوم و سوم را هم می‌گرفتند و می‌توانستند با صدور چک بلامحل باز هم به افراد دیگری هزینه تحمیل کند.

وی با اشاره به صدور سیستمی چک در شرایط فعلی گفت: با این وجود پس از اجرای قانون جدید چک، افراد می‌دانند که یک چک برگشتی هم می‌تواند کل اعتبار یک فرد را زیر سوال ببرد در نتیجه نسبت به تعهد خود پایبندی بیشتری نشان می‌دهند و همین امر احتمال پاس نشدن و برگشت خوردن چک‌ها را کاهش داده است.

منبع: الف

کلیدواژه: اجرای قانون جدید چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار

سرهنگ عبداله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تیراندازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط ۴ نفر از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، در یک عملیات غافلگیرانه این افراد را که دارای سابقه متعدد کیفری بودند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، به افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند، هشدار داد: با قانون‌شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟