Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد فقط یک ساعت زود بیدارشدن، خطر ابتلا به افسردگی را ۲۳ درصد کاهش می‌دهد. خبرگزاری میزان _ مهر به نقل از ساینس دیلی نوشت: یافته‌های محققان دانشگاه کلرادو نشان دهنده برخی از قوی‌ترین شواهد است که نشان می‌دهد نسخه کرونوتیپ- تمایل فرد به خوابیدن در یک زمان مشخص- بر خطر افسردگی تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «سلین وتر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما مدتی است می‌دانیم که بین زمان خواب و خلق و خو رابطه وجود دارد، اما سوالی که اغلب از پزشکان بالینی می‌شنویم این است: چقدر زود از خواب بیدارشدن فایده دارد؟»   وی در ادامه می‌افزاید: «ما دریافتیم که حتی یک ساعت تغییر در زمان خواب با کاهش قابل توجه خطر ابتلاء به افسردگی ارتباط دارد.»   مطالعات مشاهده‌ای قبلی نشان داده است که شب زنده دار‌ها بدون توجه به مدت خواب شان، دو برابر بیشتر از افراد سحرخیز دچار افسردگی می‌شوند. اما از آنجا که اختلالات خلقی خود می‌توانند الگوی خواب را مختل کنند، محققان هنوز در رمزگشایی علل آن هستند.   بیش از ۳۴۰ گونه ژنتیکی متداول، از جمله انواع موسوم به "ژن ساعت" PER ۲، شناخته شده است که روی کرونوتیپ شخصی افراد تأثیر می‌گذارد، و ژنتیک در مجموع ۱۲-۴۲٪ از اولویت زمان بندی خواب ما را توضیح می‌دهد.   محققان در بررسی‌های خود پی بردند یک ساعت کاهش مدت زمان خواب با ۲۳ درصد کاهش ریسک اختلالات افسردگی مرتبط است.   در توضیح علت این موضوع، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور بیشتر در طول روز، که افراد سحرخیز بیشتر آن را دریافت می‌کنند، منجر به انبوهی از تأثیرات هورمونی شده که می‌تواند بر روحیه تأثیر بگذارد.   محققان تأکید می‌کنند که یک آزمایش بالینی تصادفی بزرگ برای تعیین قطعی اینکه آیا زود خوابیدن می‌تواند افسردگی را کاهش دهد، ضروری است. بیشتر بخوانید: تاثیر فناوری بر سلامت روان انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: خواب افسردگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواب افسردگی یک ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین ۳ هفته ای رایگان برای شادی بیشتر و خواب بهتر (فیلم)



منبع:پیج dr.baazm

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم) فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم) تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تمرین ۳ هفته ای رایگان برای شادی بیشتر و خواب بهتر (فیلم)
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند