Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «قرمز»، «گل یخ» و «حوالی اتوبان» با اشاره به اینکه سینمای ایران به جشنواره‌ای معتبر احتیاج دارد تأکید کرد که ثبت جشنواره جهانی در فیاپف به نفع سینمای ایران است.

سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فدراسیون فیاپف اتفاقی مهم و بزرگ برای سینمای ایران است که بهتر است فارغ از بحث‌های جناحی به آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی خاطرنشان کرد: فیاپف فدراسیون تهیه‌کننده‌های دنیا است که معمولاً ثبت جشنواره‌های جهانی را در وظایفش دارد و این جشنواره‌ها را درجه‌بندی می‌کند. این فدراسیون مرجعی است که در آن جشنواره‌ها ثبت و ضبط می‌شوند.

او درباره عضویت خانه سینما در فدراسیون فیاپف گفت: خانه سینما در اوایل دهه 1380 در این فدراسیون عضو شد و نماینده‌ای نداشت. امروز محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران که دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر است، نماینده ایران در فیاپف به حساب می‌آید که به تازگی با تلاش‌هایی که صورت گرفته جشنواره جهانی فیلم فجر هم در این فدراسیون به ثبت رسیده است.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره قرار گرفتن جشنواره جهانی فیلم فجر در بین 15 جشنواره معتبر رقابتی دنیا گفت: کسانی که به این موضوع شک دارند می‌توانند از سایت فیاپف این موضوع را پیگیری کنند. لازم نیست بدون اطلاع این اتفاق مهم و مثبت را زیر سوال ببرند. ما سینمایی پویا داریم که در آن سالانه بیش از 100 فیلم ساخته می‌شود و یک سینمای پویا لازم است جشنواره‌ای جهانی داشته باشد. ما مدعی هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی بوده و سال‌هاست که کشورمان تحریم بوده و طی این سال‌ها رسانه‌های خارجی مدام در تلاش بوده‌اند که ایران را کشوری ناامن، تروریست و عقب افتاده معرفی کنند در حالیکه ما می‌دانیم اینگونه نیست و ایران یکی از کشورهای آرام و با ثبات است، برای مقابله با این تبلیغات منفی علیه کشورمان لازم است اتفاقات فرهنگی را جدی بگیریم و برگزاری جشنواره جهانی معتبر می‌تواند قدمی محکم در این راستا باشد پس باید به کسانی که جشنواره جهانی را در فیاپف ثبت کرده‌اند تبریک و خسته نباشید بگوییم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» در پایان تأکید کرد: این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق بزرگ و مثبتی است و اگر با اشخاص مشکل داریم بهتر است مشکلات شخصی را در جای دیگری دنبال کنیم و در اتفاقاتی اینچنین فارغ از این بحث که چه کسی بانی آن اتفاق بوده باید سینمای ایران را در نظر بگیریم و از اتفاقات مثبت حمایت کنیم تا سینمای ما در جهت رشد و پویایی قرار بگیرد. کسانی که به قرار گرفتن جشنواره جهانی در فیاپف انتقاد دارند بهتر است با تحقیق درباره این مسئله به واقعیت‌ها پی ببرند و اگر دروغی هم گفته شده می‌توانند آن را افشا کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای ایران خانه سینما محمدمهدی عسگرپور ایران انقلاب تبلیغات فیلم سینمایی مشکلات رشد خانه سینما رسانه سینمای ایران فیلم سینمایی مشکلات سید غلامرضا موسوی جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای ایران ثبت جشنواره تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه

اسامی راه‌یافتگان به رویداد پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از مجموع 45 اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد 5 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد
 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران
باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد
 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری
 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز 4 شنبه مورخ 19 اردی‌بهشت‌ماه 1403 در محل سالن شماره 12 پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف 3 میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان