Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@13:12:52 GMT

بازخوانی تراژدی مرگ جورج فلوید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۱۵۴۹

بازخوانی تراژدی مرگ جورج فلوید

مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس، سرآغاز فصلی جدید و ملتهب از اعتراضات مدنی در ایلات متحده آمریکا بود. شبکه پرس تی وی در برنامه «ما مردم» ( We the people) نگاهی دارد به تراژدی مرگ او و اثرات آن بر ملت آمریکا و سیستم قضایی و پلیس این کشور.

به گزارش برنا، «ما مردم» که به موضوعات داخلی آمریکا می پردازد،  در برنامه این هفته خود به بهانه گذشت یک سال از کشته شدن جورج فلوید به دست یک پلیس  آمریکایی، چگونگی رسیدگی به پرونده این قتل وحشیانه در سیستم قضایی این کشور و نژاد‌پرستی سیستماتیک در میان نیروهای پلیس آمریکا را زیر ذره بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی همچنین به این موضوع اشاره دارد که ملت آمریکا یاد و خاطره جورج فلوید را در سالگرد کشته شدن او با برگزاری مراسم های بزرگداشت گرامی داشته و به همین مناسبت، راهپیمایی برگزار کرده‌ اند.

میلاد جوانمردی مجری «ما مردم» در گفت و گو با جرارد هورن، استاد مطالعات آمریکایی آفریقایی و مارگارت کیمبرلی، روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی به عنوان مهمان برنامه، ضمن بررسی عملکرد سیستم قضایی آمریکا در رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید، این سوال را با آنها در میان می‌ گذارد که  اعتراضات متعاقب قتل وحشیانه این شهروند سیاه پوست چه تاثیری بر عملکرد پلیس این کشور داشته است؟

برنامه «ما مردم» روز چهارشنبه ساعت 12:30 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی روی آنتن می رود و تکرار آن روز پنجشنبه ساعت07:30 و 19:30، جمعه ساعت 06:30، شنبه ساعت 03:30 و 15:30 و یکشنبه ساعت 23:32 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قتل شهروند پوست پرس تی وی پرس تی وی آمریکا تراژدی ما مردم جورج فلوید جورج فلوید ما مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو