Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آذربایجان شرقی باوجود ۳ شرکت داروسازی توانسته است حدود ۱۰ درصد داروی کشور را تامین کند که  با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که این شرکت های داروسازی در استان برای تولید دارو دارند، می توانند علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادرات به کشورهای دیگر دنیا را نیز افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

تولید و عرضه دارو‌های تخصصی در شرکت داروسازی زهراوی

اسلامی مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این شرکت  در سال ۶۵ با هدف تولید و عرضه دارو‌های تخصصی در زمینه پیوند عضو و ام اس بصورت پروژه تعریف و نهایتاً در سال ۷۰ به بهره برداری رسید.

او  افزود: شرکت توانسته است با تولید وعرضه داروی تخصصی ایمینورال (سیکلوسپورین) که بر پایه نانوتکنولوژی ونانو دارو تولید و عرضه گردیده در فهرست شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد که حدود ۹۵ درصد از نیاز کشور بر این دارو توسط شرکت داروسازی زهراوی تولید و مرتفع می گردد.

تولید داروبا آخرین تجهیزات و ماشین آلات

یکی ازمهندسان شرکت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نیز گفت:علاوه بر خطوط فوق، سایت بایوتکنولوژی شرکت نیز با آخرین تجهیزات و ماشین آلات آماده تولید و عرضه محصولات بایو است.

ثبت تولید انواع محصولات دارویی ومکمل های دارویی درشرکت

فانی مسئول شرکت همچنین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بیش از ۱۵۰ پروانه تولید انواع محصولات دارویی و مکمل‌های دارویی بنام شرکت ثبت شده که معمولاً حدود ۱۰۰ پروانه نهایی است.

راه اندازی شرکت با هدف تولید داروهای تخصصی

کیافر مدیرشرکت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شرکت داروسازی زهرآوری باهدف تولید وعرضه دارو‌های تخصصی، در زمینه پیوند عضو و ام اس راه اندازی شده است.

اوگفت:در این شرکت حدود ۴۰۰ نفر پرسنل بصورت مستقیم و ۱۶۰۰ نفربه صورت غیرمستقیم مشغول بکار هستند.

او می گوید: بر اساس آخرین برآورد سال ۹۹ که از ۴۲ هزار میلیادتومان بازار دارویی حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان سهم تولیدات داخلی می‌باشد، که مربوط به محصولات تولید زهراوی بوده است.

مدیرکارخانه گفت: سهم دارو‌های تخصصی تولید‌ی شرکت در زمینه بیماران پیوند عضو از کل تولید داخلی کشور حدود ۶۰ درصد و این درصد در خصوص دارو‌های تولیدی شرکت در زمینه بیماران ام اس نیز حدود ۴۰ درصد می‌باشد.

کیافر بابیان اینکه این شرکت توانسته انحصارچندین ساله شرکت‌های آمریکایی وصهیونیستی را دوربزند گفت: شرکت با فرمولاسیون و تولید داروی تخصصی گلاتیرامراستات با نام تجاری کوپامر که در زمینه بیماران ام اس مورد استفاده قرار می‌گیرد، توانسته انحصار چندین ساله تولید این دارو که در اختیار یک شرکت آمریکایی و اسرائیلی بود را دوربزند و در حال حاضر  نیازکلی کشور به این دارو در داخل  توسط زهراوی و دیگر شرکت‌های دارویی تولید و تامین می‌گردد.

تولید و فروش انواع محصولات دارویی

مسئول فروش شرکت نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علیرغم تحریم‌های تجاری و محدودیت‌های شدید در سال گذشته که سال جهش تولید نام داشت شرکت زهراوی با تولید و فروش بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان انواع محصولات دارویی رشد بیش از ۴۰ درصدی را در کارنامه تولید‌ی خودش نسبت به سال ۹۸ ثبت نماید.

او افزود:امیدواریم در سالی که مزین به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها، سایر سازمان‌ها و ارگان ها‌ی مرتبط با فعالیت شرکت و از جمله سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی با تامین و تخصیص بموقع ارز مورد نیاز شرکت، بمعنای واقعی شرکت را در ادامه مسیر تولید و ایفای رسالت ملی و میهنی خود پشتیبانی نمایند.

تولیدکپسول دوتاستراید برای اولین بار در کشور در آذربایجان شرقی

ملازاده مدیربهره برداری شرکت داروسازی نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:کپسول دوتاستراید برای اولین بار درکشور توسط شرکت داروسازی زهرآوی در تبریز تولید وعرضه گردید.

مسئول آزمایشگاه نیزدر گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:واحدتحقیق وتوسعه این شرکت قادراست هرمحصول ومولکول جدید که درعرصه بین المللی تولیدوعرضه می‌شود ،باتوجه به فرآیندهای موجود دربرنامه کاری خود قرار دهد.

خنثی سازی تحریم ها باحرکت چرخ تولید

یکی از کارگران این شرکت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کلیه دسیسه‌ها وتحریم‌های چندساله ظالمانه که به کشورما اعلام شده  بود که امروزه با وجود افزادمجرب توانستیم باصدای دستگاه‌ها وحرکت چرخ تولید تحریم هارا خنثی کنیم.

تولید و عرضه انواع اشکال دارویی 

مسئول آزمایشگاه فنی نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در حال حاضر خطوط تولید قرص و کپسول معمولی و هازارد و همینطور خطوط سافت ژل معمولی و تخصصی و خط تزریقی و استریل انواع اشکال دارویی را تولید و عرضه می‌نماید.

اوافزود: کلیه مواداولیه ورودی شرکت آنالیز وتست می شود ودرصورت تایید مجوز تولید صادرمی شود.

طراحی وساخت ۲۰۰ نوع قطعه در داخل شرکت

متخصص فنی شرکت   نیزدر گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانر با اشاره  به تخصص نیرو‌های داخلی وهمکاری پیمانکاران در داخل شهر تبریزگفت: این شرکت با طراحی وساخت ۲۰۰ نوع قطعه درداخل شرکت توانسته تحریم هارا دوربزند.

گزارش  ناهیدخدادادی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروسازی تولید داخلی تحریم های آمریکا انواع محصولات دارویی دارو های تخصصی شرکت داروسازی تولید و عرضه تولید دارو عرضه دارو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور