Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:25:01 GMT

چهار مرکز خرید محصول گندم در ابرکوه راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۱۷۴۶

چهار مرکز خرید محصول گندم در ابرکوه راه اندازی شد

حمیدرضا مشتاقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مراکز شامل شرکت های تعاونی روستایی ابرکوه ، میاندشت، مهرآباد و اسفندآباد است ،افزود: سالن های این مراکز با ظرفیت ۲۰ هزار تن برای خرید در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود، امسال میزان تحویل گندم به مراکز خرید از سوی کشاورزان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد اظهارکرد: با توجه به اینکه دولت امسال نسبت به افزایش قیمت تضمینی محصول گندم به پنج هزار تومان از قرار هرکیلوگرم اقدام کرد از کشاورزان خواست محصول مازاد بر مصرف خود را تحویل مراکز خرید دولتی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شهرستان ابرکوه یکی از مناطق مهم تولید گندم استان یزد است با توجه به افزایش نرخ خرید  خرید این محصول از هزار و ۹۰۰ تن سال گذشته امسال به ۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

مشتاقیان با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط آب وهوایی به زودی برداشت محصول گندم در این شهرستان آغاز می شود، خاطر نشان کرد: همزمان با برداشت این محصول راهبردی کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی شرکت های تعاونی روستایی ابرکوه آغاز می شود.

این مسوول افزود: گندم کالای راهبردی است و تسهیل در خرید محصول و پرداخت به موقع هزینه ها به تولید کنندگان می تواند دست دلالان را در خرید کوتاه کند.

وی افزود: دولت در چارچوب تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای شعار« تولید ، پشتبانی، موانع زدایی ها» در سال ۱۴۰۰، با افزایش هزار تومان به قیمت خرید تضمینی گندم در اجرای طرح خودکفایی و کمک به حذف واسطه ها، انگیزه کشاورزان را برای فروش این محصول راهبردی افزایش داد.

در سال زراعی جاری در ۲ هزار و ۸۸۰ هکتار مزارع شهرستان ابرکوه گندم به صورت مکانیزه کشت شد، پیش بینی می شود به طور متوسط در هر هکتار چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گندم تولید شود.

پنج شرکت تعاونی روستایی  ، ۲ شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و مرغداران و سه شرکت تعاونی تولید روستایی و یک تعاونی نظام صنفی با بیش از هفت هزار نفر عضو تحت پوشش اداره تعاون روستایی ابرکوه فعالیت دارد .

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گندم تعاون روستایی برداشت محصول ابرکوه اراضی کشاورزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تعاون روستایی برداشت محصول گندم تعاون روستایی برداشت محصول ابرکوه اراضی کشاورزی خرید تضمینی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: نیاز است مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه‌محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محمد حسن دهبانی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه کرده و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: در سطح بخش مرکزی ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

مدیر تعاون روستایی شهرستان همدان ادامه داد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تا در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی اضافه کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت به‌روزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 748063

دیگر خبرها

  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان