Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@13:03:49 GMT

خطرات خوردن برنج سرد و مانده

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۱۷۶۳

هر کسی که برنج آلوده مصرف کند ممکن است مسمومیت غذایی پیدا کند، اما کسانی که دارای سیستم ایمنی آسیب دیده هستند بیشتر در معرض خطر عفونت می‌باشند. ناطقان: برنج غذایی اساسی در سراسر جهان است به ویژه در کشور‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین. برخی ترجیح می‌دهند برنج خود را در حالی که تازه و گرم است بخورند، اما بهتر است بدانید که برخی از دستورالعمل‌ها مانند سالاد برنج یا سوشی با استفاده از برنج سرد تهیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود ممکن است از خود بپرسید که آیا خوردن برنج سرد بی‌خطر است؟

محتوای نشاسته مقاوم در واقع توسط معده به خوبی هضم نمی‌شود. این نوع نشاسته به ترتیب در برنج پخته شده و دوباره گرم شده و برنج پخته شده و سرد شده بیشتر است و برنج یکبار پخته شده کمترین میزان نشاسته را دارد. این نشاسته‌ها در نهایت توسط باکتری‌های مفید روده تجزیه می‌شوند.

این نوع نشاسته اشتهای شما را کنترل می‌کند و به عنوان هورمون‌های کنترل کننده دیابت و چاقی نیز شناخته می‌شوند. خوردن برنج سرد یا گرم شده خطر مسمومیت غذایی باسیلوس سرئوس را افزایش می‌دهد که ممکن است باعث گرفتگی شکم، اسهال یا استفراغ در طی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از زمان بلع آن شود.


این نوع باکتری در خاک موجود است و برنج را آلوده می‌کند؛ همچنین دارای غلافی است که حتی اگر برنج دردمای بالایی نیز پخته شود بازهم زنده می‌ماند. اگر شما برنج را در دمای اتاق خنک کنید رشد این باکتری بیشتر می‌شود.

هر کسی که برنج آلوده مصرف کند ممکن است مسمومیت غذایی پیدا کند، اما کسانی که دارای سیستم ایمنی آسیب دیده یا ضعیف هستند مانند کودکان، افراد مسن یا زنان باردار ممکن است بیشتر در معرض خطر عفونت باشند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: برنج سرد ، مانده ، خطرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: برنج سرد مانده خطرات برنج سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد