Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» گفت: با کمال تاسف باید بگویم در برخی آثار بخشی از دستمزد پایینی را هم که پیشنهاد می‌کنند گاهی به من نمی‌دهند، من زن سرپرست خانوار هستم و در شرایط سخت کار می‌کنم و این بی‌انصافی‌ها برای من آزاردهنده است.

گیتی معینی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر اکثر پروژه‌ها به دلیل اپیدمی کرونا تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین پروژه‌‌ایی که من در آن حضور داشتم سریال کمدی «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد بود که در ماه مبارک رمضان پخش شد و همچنین فیلم سینمایی ابلق به کارگردانی نرگس آبیار که هر دو مربوط به سال گذشته هستند و بعد ازآن فعالیتی نداشتم، امید دارم با بهبود شرایط دوباره سر کار جدیدی حاضر شوم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی همچنین پیرامون تزریق واکسن کرونا بیان کرد: واکسن کرونای چینی را تزریق کردم. به هر حال من سنم بالا است و طبیعتا عوارضی از جمله سرگیجه و حالت تهوع داشتم که به مرور برطرف شد. پس از تزریق واکسن کرونا حدود چهار ساعتی هم در سمت چپ بدنم کمی احساس سنگینی می کردم که آن هم برطرف شد. مایعات زیادی خوردم و خدا را شکر الان در وضعیت خوبی هستم و مشکلی هم نداردم.

معینی در همین راستا ابراز کرد: واکسن بخش مهمی برای پیشگیری از درگیر شدن با ویروس کرونا است اما همچنان باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت حداکثری از جان خود و اطرافیانمان محافظت کنیم. برای ما که سر پروژه‌های فیلمبرداری فعالیت می کنیم بسیار مهم است که این مراقبت ها ادامه دار باشد. در نظر داشته باشید که هنوز بخشی زیادی از مردم واکسن را دریافت نکرده‌اند و احتمال خطر همچنان با ما است. بی مهابا ماسک نزدن و رعایت نکردن موارد بهداشتی گاهی باعث تعطیلی کل پروژه‌‌ها شده و می‌شود. این ویرس خطرناک و مرموز است و همه ما باید برای سالم ماندن حواسمان باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پشت صحنه آثار سینمایی و تلویزیونی توضیح داد: به طور کامل در زمان ساخت سریال «باخانمان» که بودم رعایت موارد بهداشتی از طرف همه عوامل و بازیگران رعایت می‌شد. عوامل پشت دوربین که همگی ماسک زده بودند و ما هم با اینکه جلوی دوربین نباید ماسک می‌زدیم هم رعایت می‌کردیم. در هر پروژه‌ای امکانات بهداشتی مهیا بود اما در فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار این امکانات بیشتر بود.

وی در همین راستا ابراز کرد: با اینکه در هوایی گرم همراه با شیوع کرونا و گریمی سنگین در «ابلق» حضور داشتم اما با عشق و علاقه کارکردم و در همه موارد از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سر صحنه فیلم نرگس آبیار خیالم راحت بود. آمبولانس، دکتر، ضد عفونی کردن مداوم و ... انجام می‌شد و در کل تجربه دلنشینی برای من بود.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به وضعیت دستمزد بازیگران پیشکسوت توضیحی داد: متاسفانه وضعیت دستمزدها برای من و افرادی که سن بالایی دارند بسیار پایین است و اصلا از آن راضی نیستم. با کمال تاسف باید بگویم بخشی از این دستمزد پایین را هم گاهی به ما نمی‌دهند، من زن سرپرست خانوار هستم و در شرایط سخت هم کار می‌کنم اما این بی‌انصافی‌ها برای من آزاردهنده است و امیدوارم شرایط عوض شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «باخانمان» در همین راستا ابراز کرد: برخی جوانانی که در دهه ۸۰ و با روابط و پول وارد عرصه بازیگری شده‌اند از پس خودشان بر می‌آیند و شرایط آن‌ها با ما خیلی فرق دارد. از نزدیک دیده‌ام که بازیگران جوانی اگر دستمزد خود را نگیرند در ابتدا و یا نیمه فیلم‌برداری کار را رها می‌کنند و به هیچ عنوان بر نمی‌گردند تا اینکه دستمزد خود را بگیرند. این بازیگران در ابتدا بخش اعظمی از دستمزد خود را می‌گیرند، اما وقتی ما درخواست دستمزد می‌کنیم صحبت از کمبود بودجه و امکانات می‌کنند. ما برای فیلم و کارگردان ارزش و حرمت قائل هستیم و کلا مسئله را رفاقتی می‌بینیم که باید همه عوامل در خدمت فیلم باشند و همین ارزش قائل شدن برای کار دردسرساز شده است و حق و حقوق ما پایمال شده است. نسل من سال‌ها است در این عرصه فعالیت دارند و با شرافت و صداقت با همه برخورد کرده‌اند، اما گاهی بعضی افراد از صداقت ما سوءاستفاده می‌کنند.

گیتی معینی در انتها خاطرنشان کرد: بخش زیادی از بازیگران و عوامل فیلم‌ها طبق روابط شخصی و خانوادگی انتخاب می‌شوند و برای امثال من نقش‌های کمی وجود دارد. اکثر تیتراژ فیلم‌ها را دقت بکنید می‌بینید بسیاری از اسامی نشان از روابط خانوادگی می‌دهند. امیدوارم با بهتر شدن شرایط محیط کاری برای نسل من مساعد شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سینما تلویزیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما تلویزیون برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

علیرضا میرغفاری گفت: ساختار سه‌جانبه در دولتهای مختلف نقض شده است اما مسئله این است که باید برای قدرتمند کردن و واقعی‌تر کردنِ این ساختار تلاش کنیم. باید قدمی رو به جلو داشته باشیم نه اینکه هر روز یک قدم از حقوقِ خود عقب‌تر برویم؛ در واقع نباید فرصتِ چانه‌زنی را واگذار کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا میرغفاری، نماینده کارگران در شورای عالی کار، در انتقاد از صحبت‌های وزیر کار برای تدوین لایحه‌ای درمورد تعیین دستمزد کارگران در مجلس و در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام سبب تعیینِ دستمزدی عادلانه می‌شود، گفت: تعیین دستمزد عادلانه زمانی محقق می‌شود که تمام گروه‌های ذی‌‎نفع بتوانند در جلساتِ مزد اظهارنظر کنند و از قدرتِ برابر برخوردار باشند. ضمن اینکه دستمزد باید متناسب با قانون افزایش پیدا کند؛ یعنی با توجه به نرخ تورم و حداقل نیازهای خانوار کارگری باشد.

وی با تاکید بر اینکه تعیین عادلانه دستمزد یعنی دادنِ فرصتِ چانه‌زنی و اعمال نفوذِ برابر به تمام طرفین مذاکره گفت: مسئولیت تعیین دستمزد در قانون کار در چارچوب یک نظام چانه‌زنیِ سه‌جانبه است و مجلس ساختار چانه‌زنی ندارد. سپردنِ تعیین حقوق کارگران به مجلس، عملا به معنای بی‌صداترکردن و بی‌نظرتر کردنِ کارگران است.

میرغفاری گفت: شورای‌عالی کار تنها جایی است که کارگران می‌‎توانند بر سرِ معیشتِ خود چانه‌زنی کنند، که به نظر می‌رسد وزیر کار می‌خواهد همین را هم نقض و مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با حقوق و دستمزد را واگذار کند.

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: ایراد شورای‌عالی کار، به عنوان یک ساختار سه‌جانبه، این است که دولت به عنوان کارفرمای بزرگتر که قدرتِ بیشتری برای چانه‌زنی دارد، نهایتا در مورد دستمزدِ کارگران تعیین تکلیف می‌کند. اگر دولت در این ساختارِ سه‌جانبه نقشِ واسطه‌‎گری و تنظیم‎گریِ خود را به درستی انجام دهد و در مذاکراتِ مزدی و سایر مذاکراتِ شورای‌عالی کار، میانه‌گری کند به عدالت نزدیک می‌شویم. نیازی نیست برای دستمزدِ عادلانه کار را به مجلسِ شورای اسلامی که فاقدِ ساختار سه‌جانبه است واگذار کنیم.

میرغفاری تاکید کرد: سه جانبه‌گرایی انحصارا خاص ایران نیست؛ بیش از ۹۲ کشور عضو سازمان بین‌المللی کار با ساختار سه جانبه‌گرایی، حقوق و دستمزد را تعیین می‌کنند؛ حتی در کشورهایی که نظام سرمایه داری لیبرال در آن حاکم است نیز سه‌جانبه‌گرایی رعایت می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند مذاکرات را به مجلس می‌سپاریم و نظرِ گروه کارگری را هم جویا می‌شویم، با سه‌جانبه‌گرایی فاصله دارد. سه‌جانبه‌گرایی همانطور که قبلا گفتم به معنای مذاکره و گفتگو در یک موقعیتِ برابر با شرکای اجتماعی است. نباید نقش کارگران را در مذاکراتِ مزدی بیش از این تقلیل داد، طوری که آن‌ها در مورد حقوق کارگران فقط یک نظرِ ساده بدهند! به این کار چانه‌زنی نمی‌گویند و چه بسا در سالهای بعد همین را هم از آن‌ها بگیرند.

میرغفاری گفت: ساختار سه‌جانبه‌ی شورای‌عالی کار ذیل قانون کار و مربوط به بخش خصوصی است. قانون کار نیز یک قانون آمره است و برای جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران در مقابل کارفرمایان نوشته شده است. همین قانون وظیفه‌ی تعیین حداقل حقوق را بر عهده‌ی شورایعالی کار گذاشته است. اگر قرار است قانونگذار برای حداقل دستمزد تعیین تکلیف کند، عملا واردِ حوزه‌ای شده که به آن ربطی ندارد. در واقع تصمیم‌گیری در مورد روابط بین کارگران و کارفرمایانِ بخش خصوصی وظیفه‌ی مجلس و دولت نیست که بدون حضور شرکای اجتماعی تصمیم بگیرند.

این نماینده کارگری گفت: این ساختار سه‌جانبه در دولت‌های مختلف نقض شده است اما مسئله این است که باید برای قدرتمند کردن و واقعی‌تر کردنِ این ساختار تلاش کنیم. باید قدمی رو به جلو داشته باشیم نه اینکه هر روز یک قدم از حقوقِ خود عقب‌تر برویم؛ در واقع نباید فرصتِ چانه‌زنی را واگذار کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی