Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقای ساختار استان با افزایش چند بخش در آن طی ماه‌های اخیر انجام‌ شده که بیشترین سهم در استان مربوط به قوچان با ۲ بخش و ۲ شهر جدید بوده و یک شهر دیگر نیز در انتظار مصوبه هیات دولت است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر خود به شهرستان قوچان در جمع مدیران و مسوولان استانی و شهرستان قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود:دولت برای تاسیس شهرداری‌ها و کمک به توسعه شهرهای جدیدالتاسیس در تقسیمات اخیر کشوری کمک ۶۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است که طی روزهای آینده واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیمه روستائیان و عشایر را یکی از اقدامات خوب در سال‌های گذشته خواند که تا حدودی در قوچان مغفول مانده است و اضافه کرد: در این زمینه بررسی‌ها و پیگیری لازم انجام شود تا جمعیت قابل‌توجهی از روستائیان و عشایر این خطه بتوانند از عواید بیمه استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات خوب در هفته‌های گذشته تصویب ۲ منطقه ویژه اقتصادی قوچان و خواف در خراسان رضوی با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که توسط ریاست‌جمهوری ابلاغ شد و نیازمند تمرکز معاونت اقتصادی و عمرانی و نماینده مردم این ۲ شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای آغاز عملیات اجرایی آن است تا در گام دوم به دنبال تعیین سرمایه‌گذار باشیم.

معتمدیان افزود: دیپلماسی منطقه‌ای و ملی برای رفع مشکلات مرز باجگیران فعال‌شده و نیاز است راهداری با ایجاد تونل ضدعفونی همچون مرز سرخس شرایط بهتری را در این نقطه صفر مرزی به وجود آورد تا بعداً در اجلاس کمیسیون عالی مشترک بین ترکمنستان و ایران این مساله مطرح و در مرحله اول بازگشایی این مرز را داشته باشیم.

وی هدف اصلی سفرهای شهرستانی را دیدار با مردم و اطلاع از مشکلات آنان دانست و بیان کرد: با توجه به تجربه‌های خوبی که در سفرهای گذشته داشتیم در این برنامه‌ها ظرفیت منطقه مورد ارزیابی قرارگرفته و هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: قبل از سفر، تیم‌های کارشناسی با حضور در شهرستان‌ها مشکلات را احصا می‌کنند، مطالبات در استان کارشناسی شده و برنامه‌ها تدوین می‌شود تا در سفرها و جلسات جمع‌بندی، همین کارشناسی ها برای دستگاه‌ها مصوب شود.

معتمدیان افزود: مصوبات سفرهای شهرستانی به‌عنوان نقشه راهی برای توسعه همه‌جانبه شهرستان است که برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت را در دل خود جای داده است و مورد وفاق و اجماع مردم و مسوولان است.

وی اضافه کرد: مصوبات سفر در اختیار مردم نیز قرار می‌گیرد تا با حقوق خود که مبنای فنی و کارشناسی داشته و قابلیت اجرایی نیز دارد آشنا شوند.

او ادامه داد: خروجی سفر به شهرستان قوچان تصویب بیش از ۷۰ مصوبه بود که در آن پیشران‌های شهرستان در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت مدنظر قرارگرفته است.

استاندار خراسان رضوی  در هجدهمین سفر شهرستانی خود عصر یکشنبه هفته کنونی وارد قوچان شد وی بازدید از بخش‌ها و شهرهای جدید، برخی از روستاهای قوچان و بازدید از گمرک، بازارچه و مرز باجگیران را در برنامه کاری خود داشت.

عصر روز گذشته محمد صادق معتمدیان با حضور در جلسه جمع‌بندی این سفر در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور برخی از مدیران کل و مسوولان شهرستان نتایج سفر را مورد ارزیابی قرارداد که منجر به تصویب ۴۸ مصوبه عمرانی و ۲۶ مصوبه اقتصادی شد.

گازرسانی به منطقه مرزی و شهر باجگیران، اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به بومگردی های منطقه یدک، تسریع در احداث جایگاه سوخت باجگیران، اتمام و بهره‌برداری پروژه پل نشاط تا هفته دولت، تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری‌های جدید آلماجق و شهرکهنه، تجهیز و تکمیل خانه جوان، بازسازی استخر مهر قوچان، ایجاد بومگردی در منطقه باجگیران، تکمیل پروژه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر، رفع مشکل انشعاب برخی از ساکنان منطقه فرهنگیان، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری قوچان، آب‌رسانی به روستای زوخانو و بهره‌برداری آن تا دهه فجر و رفع مشکلات دامپروری کلیدر از مهم‌ترین مصوبات این سفر در جلسه جمع‌بندی بود.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.   مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرای سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.   وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.   وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.   همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.    

 

دیگر خبرها

  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد