Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حالا اصولگرایان مسیری موازی را در انتخابات شوراها دنبال می‌کنند. گروهی به سردمداری غلامعلی حدادعادل و با نقش‌آفرینی چهره‌هایی چون مهدی چمران و پرویز سروری که ظاهرا سرلیست‌های شورای ائتلاف هستند و گروهی دیگر که با محوریت جامعه روحانیت مبارز، درحالی که عنان کار را در انتخابات ریاست‌جمهوری به موحدی کرمانی سپرده بودند، در انتخابات شوراها به‌ تازگی، سردار مرتضی طلایی را برای مدیریت مباحث تدوین لیست 21 نفره شورای ششم در پایتخت مامور کردند تا عملا اختلافات سال‌های دور چهره‌های شاخص اصولگرا در شورای شهر را نیز به اختلافات کنونی بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دوباره ائتلافیون، دوباره فداکاری؟
شورای ائتلاف با محوریت چمران البته نشان داده به‌ مراتب کمتر اهل تعامل و عقب‌نشینی است. فراموش نکنیم آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری فداکاری لازم را انجام داده و همان‌طورکه دقیقه 90 انتخابات سال 96، کاندیدای مطلوب این طیف از اصولگرایان که قالیباف باشد، به ‌نفع کاندیدای اصلی یعنی سیدابراهیم رییسی کنار کشید، در انتخابات پیش ‌رو نیز باز قالیباف روز آخر از مهلت 5 روزه نام‌نویسی اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارد تا اجماع اصولگرایان بر سر رییسی دچار خدشه نشود. همین هم باعث شده که چمران و دیگر چهره‌های شاخص اصولگرا در شورای ائتلاف حاضر به عقب‌نشینی در بحث فهرست 21 نفره انتخابات شورای ششم نباشند. ضمن آنکه چمران و دیگر اعضای شورای ائتلاف که سابقه تدوین فهرست انتخابات مجلس یازدهم به سرلیستی قالیباف را نیز در کارنامه دارند، مدعی تدوین سازوکاری دموکرات و پایین به بالا برای لیست‌بندی بوده و خود را منتقد آنچه «پدرخوانده‌سالاری در جریان اصولگرا» می‌خوانند، معرفی می‌کنند. به همین دلیل نیز از ماه‌ها پیش در این رابطه اظهارنظر کرده و گفته بودند که حاضر نیستند دقیقه 90 به فرموده بزرگان اصولگرا، از لیست خود که بنابر سازوکار خرد جمعی و از پایین به بالا تدوین شده، کوتاه بیایند. 
 راه‌حل طلایی 
سردار طلایی اما دیروز با طرح پیشنهادی مبنی بر اینکه 10 نفر از این فهرست را 10 گزینه نخست شورای ائتلاف تشکیل دهند، 10 نفر را 10 گزینه اول شورای وحدت و یک نفر نیز با اجماع طرفین، به ‌نحوی سعی کرد که با ارایه تصویری معقول از خود و همراهانش، چمران و دیگر اعضای شورای ائتلاف را در عمل انجام‌شده قرار دهد؛ آن‌هم درحالی که امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف تنها 24 ساعت پیش از این اظهارات سردار طلایی از فهرست 84 نفره شورای ائتلاف گفته و سازوکار دستیابی به فهرست نهایی را توضیح داده بود. سازوکاری که بیش از آنکه شبیه به سازوکار مبتنی بر کدخدامنشی طلایی باشد، از فرمولی الگوبرداری می‌کند که ازقضا اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات مجلس پیشنهاد داده و از آنجا که در اسفندماه 98 اساسا کاندیدایی نداشتند که لیستی ببندند، حالا امیدوارند آن الگو را در انتخابات پیش ‌رو به کار گرفته و راهی میدان شوند.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس