Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@07:30:16 GMT

پاکستان میزبان دومین اجلاس رؤسای مجالس اکو

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۴۵۷

دومین اجلاس عمومی روسای مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، امروز (سه‌شنبه) در اسلام‌آباد پاکستان آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دومین اجلاس عمومی روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به صورت مجازی شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیئت‌های پارلمانی در این اجلاس ۲روزه موضوعاتی مانند پاندمی کرونا، تسهیل تجارت ترانزیت و گردشگری در منطقه اکو بررسی می‌شود. ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای اکو هستند.   عنوان دومین نشست رؤسای مجالس اکو «ترویج مشارکت پارلمانی برای اجماع منطقه‌ای» اعلام شده که نشست افتتاحیه آن امروز (سه‌شنبه) با سخنرانی «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی این کشور در هتل سرینا واقع در شهر اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

رؤسای مجالس کشور‌های اکو قرار است امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) در اجلاس عمومی رؤسای مجالس سازمان همکاری اقتصادی (PAECO) سخنرانی کنند.

«هادی سلیمان پور» دبیرکل ایرانی سازمان اکو در نشست افتتاحیه و اختتامیه این برنامه سخنرانی خواهد کرد.

هیئت‌های  پارلمانی کشور‌های عضو اکو در این اجلاس ۲روزه درباره نقش زنان برای پیشبرد دستور کار ارتباطات منطقه‌ای، تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر زنان و اقدامات مثبت پارلمان‌های منطقه، تأثیر پاندمی کووید-۱۹ بر دستیابی اهداف توسعه پایدار در منطقه، تسهیل تجارت ترانزیت، نقش پارلمان‌ها برای تقویت تجارت و پیشبرد برنامه گردشگری در منطقه اکو، ظرفیت‌سازی و کاهش فقر بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

نخستین نشست رؤسای مجالس کشور‌های عضو اکو ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ (۱۱ فوریه ۲۰۱۳) به میزبانی مجلس پاکستان برگزار شد و  لاریجانی به عنوان رئیس وقت مجلس  در این اجلاس شرکت کرد.

سازمان همکاری اقتصادی اکو (Economic Cooperation Organization)، یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

این سازمان هم‌اکنون با ۱۰ عضو و با ۳۳۰ میلیون نفر دارای ظرفیت‌های زیادی ازجمله منابع نفت و گاز، انرژی و صنعت است.

برچسب ها: اجلاس ، روسای مجالس ، سازمان همکاری اقتصادی ، اکو ، اسلام آباد ، پارلمانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اجلاس روسای مجالس سازمان همکاری اقتصادی اکو اسلام آباد پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی رؤسای مجالس مجالس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی