Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: ۳۷۴ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در استان کرمان فعال می شود.

"صدیقه مرادی" با بیان این که پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت نقش موثری در آموزش مهارت های زندگی در قالب کلاس های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..در دانش آموزان دارند، گفت: آیین آغاز به کار پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت به صورت نمادین و به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان، ۱۴ تیر برگزار می شود که فعالیت این پایگاه ها تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد و ثبت نام دانش آموزان هم هفته های اول و دوم تیرماه انجام می شود.

وی ضمن تبیین موضوع ساماندهی نیروی انسانی در حوزه پرورشی و فرهنگی گفت: آموزش و پرورش استان کرمان به ۲۲۱ نیروی پرورشی برای سال تحصیلی جدید نیاز دارد، ۹۰ نیروی پرورشی به شرط آموزش ابتدایی منتقل شده اند، به واسطه کاهش آسیب های اجتماعی ضرورت دارد نیروهای پرورشی در پست های دیگر به کار گرفته نشوند، گفتنی است ۵۵۹ مربی پرورشی و مشاور در استان در سایر پست ها فعالیت می کنند که اگر در پست خود به کار گرفته شوند، بخشی از کمبود نیرو در حوزه پرورشی جبران می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: ۱۴۴ نفر هم با رشته های شغلی دیگر و بعضا بدون تخصص در حوزه مشاوره و پرورشی، در پست های پرورشی وجود دارند و ۲۴۹ نفر در حوزه پرورشی امسال بازنشسته می شوند که اگر در صورت امکان کارشان استمرار داشته باشد، بخشی از کمبود نیروی انسانی جبران می شود.

مرادی گفت: سامانه پایش در خصوص نقشه خطرپذیری شهرستان ها و مناطق باید توسط مدیران رصد شود، در زمینه ارجاعات طرح نماد مدیران باید پیگیری کنند، تنها ۱۴۶مورد بعد از غربالگری ارجاع داشته ایم، این طرح در سه شهرستان راور(تمامی مدارس)، ناحیه ۲ و شهرستان بم (۳۶ مدرسه) اجرا شده اما غربالگری مربوط به همه مدارس است که باید جدی گرفته شود چون ما در برابر حیات یک انسان مسئولیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بر گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: همایش رای اولی ها را باید در فضای مجازی به منظور ترغیب دانش آموزان به مشارکت اجتماعی و سیاسی برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان کرمان غنی سازی اوقات فراغت پرورشی و فرهنگی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود