Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شجاع احسانی  سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان بیان کرد : غربالگری شنوایی نوزادان هر ساله در بدو تولد در زایشگاه‌های دولتی استان همدان و با همکاری مراکز بهداشت و حوزه‌های معاونت بهداشتی انجام می‌شود.

او گفت: در راستای پیشگیری از ناشنوایی با انجام مراحل اولیه غربالگری تعداد سه هزار و ۷۹۹ نفر برای مداخلات بعدی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسانی با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال در سال گذشته به دلیل شرایط شیوع کرونا انجام نشد، ادامه داد: امسال با توجه به اینکه سرپرستی مهد‌ها به آموزش و پرورش واگذار شده در حال رایزنی هستیم که بتوانیم این برنامه را انجام دهیم.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان هدف غربالگری شنوایی نوزادان را تشخیص زودرس بیماری‌های شنوایی دانست و افزود: معمولا قبل از ۶ ماهگی دوران طلایی برای تشخیص علائم و عوارض بیماری است تا بتوانیم مداخله و درمان را در زمان مناسب انجام دهیم.

احسانی یادآور شد: معلولیت شنوایی، معلولیتی مخفی و پنهان است، اما عواقب و عمق زیادی دارد و چنانکه متوجه این معلولیت نشویم، فرد علاوه بر معلولیت شنوایی از لحاظ گفتار و زبان و کسب مهارت‌های ارتباطی و آموزشی با مشکل روبرو می‌شود.

به گفته وی ۱۲ درصد معلولیت‌ها در کل کشور را ناشنوایی تشکیل داده که با ورود به سازمان و کمیسیون‌های پزشکی و با پذیرفته شدن به عنوان معلول از خدمات متنوع سازمان بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد ناشنوایی‌ها علت ژنتیکی و ۲۵ درصد سایر مواردی مانند زردی، حین زایمان و بیماری‌های مادر در حین بارداری گزارش شده است.

احسانی با بیان اینکه بهترین زمان کاشت حلزون برای افراد ناشنوای مادرزادی، پیش از سه سالگی است، عنوان کرد: کودکان ناشنوای مادرزادی باید به سرعت شناسایی و در برنامه کاشت حلزون قرار گیرند.

او یادآور شد: تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر و کمترین نیز در فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است که ۶۰ درصد آن‌ها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۴۱ ناشنوا و کم‌شنوا در استان همدان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی غربالگری شنوایی غربالگری شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

بر اساس اعلام آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • بازگشت به دنیای صدا
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود