Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، مقام‌های ارتش در قول‌اردوی ۲۱۵میوند می‌گویند که طالبان در سه هفته پسین، ۷۰۰ حمله بر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، انجام داده‌اند.

سید سمیع سادات، فرمانده این قول‌اردو می‌گوید که در این حمله‌ها جنگ‍‌جویان القاعده نیز در کنار طالبان حضور داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای سادات تأکید می‌ورزد که در این جنگ‌ها ۳۰ تن از جنگجویان القاعده کشته شده‌اند که شواهد و اسناد در این باره نزد نیرو‌های امنیتی موجود است: «تقریبأ بیست نفر با نام و حساب که جنگجویان القاعده بودند، در سه هفته گذشته در جنگ هلمند کشته شده‌اند»

طالبان، اما دست ادعا‌های همکاری این گروه با القاعده را رد می‌کنند.

در حمله‌های پسین طالبان بر شهر لشکرگاه، حوزۀ دهم امنیتی این شهر به دست طالبان افتاد و اکنون جنگ به حوزۀ سوم امنیتی این شهر کشانده شده‌است.

هدایت رسولی، فرمانده لوای مرزی بیان داشت: «در هر ۲۴ ساعت ۶۰ تا ۷۰ دشمن، در نتیجۀ تحرکات ما ازبین می‌روند و نیرو‌های امنیتی افغان به‌گونۀ دوام‌دار آنان را دنبال می‌کنند.»

مقام‌های محلی هلمند می‌گویند که در نتیجه این جنگ‌ها ۴۵۰۰خانواده به بخش‌های امن لشکرگاه آواره شده‌اند.

احمد، یکی از کسانی‌است که با شدت گرفتن نبرد‌ها اعضای خانواده‌اش را به‌جایی دیگری انتقال داده‌است: «خدا یک صلح و یک آرامی را بیاورد.»

کوجانه، بیجاشدۀ دیگر نیز افزود: «بخدا قسم که از جنگ خسته شده‌ایم. در خانه نه نان داریم و نه آب داریم.»

حمله‌های گروهی طالبان بر شهر لشکر گاه پس از اعلام خروج نیرو‌های امریکایی از افغانستان آغاز شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان طالبان افغانستان آواره شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در آستانه سفر زائران و حاجیان به سرزمین وحی در حاشیه دیدار حجاج با مقام معظم رهبری، گفت: این دیدار به رسم هر سال قبل از انجام سفر به سرزمین وحی برگزار می‌شود و از رهنمود‌های رهبری در این دیدار استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه مقدمات حج امسال از جمله در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، سازماندهی کاروان‌ها و بهداشت و درمان انجام شده است. هتل‌های مورد نیاز اجاره شده و آشپزخانه‌ها برای تغذیه زائران پیش‌بینی‌های شده همچنین بیمارستان‌ها و واحد‌های درمانی مورد نیاز حجاج ایرانی در عربستان نیز اجاره شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: زائران بیت الله الحرام از هفته آینده اعزام خواهند شد. فرق حج امسال مسئله غزه و جنایت رژیم صهیونیستی است. همه جهان و مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ناراضی هستند. ما در حج امسال بازتاب طوفان الاقصی و وعده صادق را منعکس خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • یک هفته است که پنالتی‌های لورکوزن را آنالیز می‌کنم
  • شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته، 12 هزار افت کرد
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • لشکرگاه افراسیاب در کدام نقطه تهران بود؟
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی