Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:32:24 GMT

چالش کم‌آبی پیش روی استان قم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۶۷۸

چالش کم‌آبی پیش روی استان قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جان صادق پور مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم در نشستی با مدیرکل و معاونین صدای و سیمای مرکز قم به بررسی وضعیت منابع آبی استان، چالش‌های پیش رو و نحوه همکاری این دو مجموعه پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این نشست ضمن قدردانی از همکاری‌های مثمر ثمر صدا و سیمای استان با شرکت آب و فاضلاب گفت: این ارتباطات مستمر باعث شده با کمترین چالش و مشکل برای مردم در حوزه آبفا مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به تشریح وضعیت منابع آبی امسال پرداخت و گفت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی، سال چالش‌برانگیزی را از نظر اقلیمی در کشور به ویژه در استان قم پیش رو داریم.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به اینکه تأمین آب برخی از مناطق استان به صورت مستقیم با بارندگی ارتباط دارد،یادآورشد: در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که با مشکلاتی در زمینه تأمین آب در این مناطق مواجه شویم.

جان صادق پور اطلاع‌رسانی، مدیریت بهینه و ارتباط مستمر با مردم را برای عبور از وضعیت کم‌آبی ضروری دانست و تأکید کرد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش تأثیری گذاری برای گذر از این شرایط ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی و مدیریت به استقبال چالش‌های آینده برویم یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام داده، اما لازم است مردم نیز به کمک رسانه‌ها از اقدامات انجام شده اطلاع پیدا کنند و هر کجا که لازم شد یاری‌رسان ما باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این نشست به تمجید از اقدامات و فعالیت‌ها شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی، پشتیبانی از اندیشه‌های جوان و تلاش برای ابداعات جدید در زمینه‌های کاری صنعت از خصوصیات برجسته مجموعه آبفا به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نیاسر در ادامه با اشاره به چالش‌های امنیتی مرتبط با آب، لزوم مدیریت مصرف را مورد تأکید قرار داد و گفت: صدای و سیمای مرکز قم آماده همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و سایر موضوعات مرتبط با آب در قالب‌های مختلف از جمله برنامه‌های مشارکتی است.

معاون بهره‌برداری آب، معاون امور مشترکین، مدیر امور شهر قم، مدیر دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم و نیز معاونین اطلاعات و اخبار و فضای مجازی صدای و سیمای مرکز قم در ادامه این نشست به تشریح گزارشی از فعالیت‌ها، نحوه همکاری‌ها و بیان پیشنهاد‌هایی در خصوص همکاری‌های دو جانبه شرکت آب و فاضلاب و صدا و سیما پرداختند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب وفاضلاب کاهش بارندگی شرکت آب و فاضلاب استان قم سیمای مرکز قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند