Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:52:45 GMT

هسته زردآلو مفید است یا مضر؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۷۵۱

هسته زردآلو مفید است یا مضر؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید امتیازی، متخصص طب سنتی گفت: زرد آلو دارای مزاج سرد و مرطوب است، اما اگر شیرین‌تر باشد سردی آن کمتر است و میل به گرمی می‌کند.

او بیان کرد: بهترین نوع زردآلو پوستی لطیف دارد همچنین پرآب است و حاوی هسته شیرین است.

امتیازی عنوان کرد: از نظر طب قدیم و رایج ایرانی خواص زردآلو خشک بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص تغذیه گفت: زردآلو به دلیل داشتن بتاکاروتن و پروویتامین A میوه‌ای مفید، ضد سرطان ریه و لوزالمعده است.

او تصریح کرد: تراکم بتاکاروتن در زردآلو‌ تر کمتر از نوع خشک این میوه است همچنین زردآلو خشک خاصیت بیشتری دارد.

امتیازی اظهار داشت: زردآلو برای مادران باردار، شیرده و کودکان مفید است و این میوه مسهل صفرا است.

او گفت: افرادی که دارای خشکی دهان، تشنگی، غلیان خون، التهاب معده، جوش‌های ریز، اگزمای خفیف و یا کمی شدید هستند، در کنار درمان‌های مفید این میوه بهترین خوراکی برای آن‌ها است.

متخصص طب سنتی گفت: زردآلو به دلیل مزاج سرد و مرطوب برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند و غلبه کیفیت سردی در سیستم گوارش آن‌ها وجود دارد، خوردن زردآلو ضرر دارد.

او افزود: افرادی که مشکلات گوارشی دارند بهتر است زردآلو را با مسهلاتی مانند عسل، انیسون، زنیان، زیره و دم کرده پونه مصرف کنند که نفخ آن برطرف شود.

امتیازی گفت: بدترین نوع خوردن زردآلو در حالت ناشتا است که ساختار مزاجی را به سمت کیفیت مضر سوق می‌دهد.

متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن آب سرد بعد از مصرف زردآلو و استفاده از زردآلو بعد از غذا‌های سنگینی مانند خورشت سبزی، آبگوشت، جگر، کله پاچه و خورشت گوشتی غلیظ ساختار گوارشی را مختل می‌کند.

او گفت: زردآلو حاوی آنتی اکسیدان قوی است، اما هسته زردآلو حاوی ماده آمیگدالین است که خوردن آن در حجم زیاد سبب مسمومیت می‌شود و هفت یا هشت دانه بیشتر مصرف نکنند.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زردآلو طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استقلال 2 برابر پرسپولیس شانس صدرنشینی در پایان هفته دارد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • ناپولی ۲-۲ آاس رم/ فرار یک امتیازی یاران آزمون از ناپل+ فیلم