Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@10:43:29 GMT

تشدید مقابله فیس بوک با انتشار اخبار جعلی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۸۴۲

تشدید مقابله فیس بوک با انتشار اخبار جعلی

فیس‌بوک اقداماتی سختگیرانه‌تر برای مقابله با انتشار اخبار جعلی بر این پلتفرم انجام خواهد داد تا مانع آسیب جدی کاربران شود و ازسوی دیگر ازاین پس کاربران را آگاه‌تر می‌کند تا با چشم بازتری صفحات فیس‌بوک را دنبال کنند.

 این شبکه اجتماعی قرار است ازاین پس کاربران را آگاه سازد که چنانچه در حال ارتباط گرفتن با محتوایی هستند‌، مطمئن باشند که پیش از این توسط ابزارهای حقیقت یاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فیس‌بوک اعلام کرده است دربرابر افرادی که به دفعات اقدام به انتشار اخبار نادرست و جعلی می‌کنند ساکت نمانده و برخورد جدی با آنها خواهد داشت. فیس‌بوک اعلام کرد که جریمه‌هایی همچون محدود کردن دسترسی به حساب کاربری را اعمال خواهد کرد و در صورت تکرار موضوع، برخورد شدیدتر خواهد بود و اکانت کلاً مسدود می‌شود.
فیس‌بوک در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که با اخبار گمراه کننده و غلط درباره کووید19 و واکسن، تغییرات آب و هوایی، انتخابات یا هر موضوع دیگری که می‌تواند ذهن کاربران را مشوش کند، مقابله خواهد کرد. ما با چنین تلاش هایی، می‌خواهیم مطمئن شویم که تعداد افراد کمتری با اخبار جعلی و غلط روی اپلیکیشن ما مواجه می‌شوند. در همین راستا درصورتی که یک اکانت شخصی در فیس‌بوک به‌طور مداوم محتواهایی را انتشار دهد که توسط ابزارهای حقیقت یاب این شبکه اجتماعی به‌عنوان اخبار نادرست و اطلاعات جعلی شناخته شود، از انتشار همه پست‌های چنین اکانت شخصی در نیوزفید فیس بوک ممانعت خواهد شد. به بیان دیگر فیس بوک مدعی است که حضور پست‌های دروغ در نیوزفید فیس‌بوک روند کاهشی چشمگیری داشته است. این غول رسانه‌های اجتماعی همزمان یک ابزار هشدار جدید را راه‌اندازی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت تعامل با محتوایی که پیش از این توسط یک ابزار حقیقت یاب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه‌بندی شده است، مطلع شوند.

در حال حاضر وقتی کاربران می‌خواهند محتوایی را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند، این شبکه اجتماعی به آنها اطلاع می‌دهد که کمی بعد یک تیم یا ابزار بررسی کننده واقعیت‌های این محتوا را درجه‌بندی می‌کنند اما ازاین پس، اعلان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که درک این مسأله آسان‌تر شود. فیس‌بوک درواقع می‌خواهد قبل از اینکه کاربر صفحه یا پستی را لایک کند، به وی آگاهی دهد تا بداند که محتوای این صفحه چندین بار مورد بررسی ابزارهای حقیقت یاب قرار گرفته است بنابراین با احتیاط بیشتری پست‌های این صفحه فیس‌بوکی را لایک کنند. این اعلان می‌تواند شامل دلایل رد ادعای مطرح شده در پست فیس‌بوک باشد که در این صورت، درخواست صاحب اکانت فیس‌بوک برای به اشتراک گذاشتن محتوا با کاربران فالوئر هم پذیرفته نمی‌شود. کاربران همچنین می‌توانند اطلاعات بیشتری را مشاهده کنند ازجمله اینکه جست‌و‌جوگرها و ابزارهای حقیقت‌یاب، برخی از پست‌های به اشتراک گذاشته شده توسط صفحه را پرچم‌گذاری کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد چنین صفحه فیس‌بوکی شامل اطلاعات نادرست است. علاوه بر آن، یک لینک برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه حقیقت یاب این پلتفرم ارائه می‌شود تا اطلاعات کاربر افزایش یابد. این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا در مورد اینکه آیا می‌خواهند صفحه را دنبال کنند تصمیمی آگاهانه و درست بگیرند و کمتر در معرض اخبارجعلی و اطلاعات غلط قرار بگیرند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: در موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان و بحث کالابرگ و موارد این چنینی سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه