Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مواضع مسکو درباره پیمان "آسمان باز" تغییر نمی‌کند، گفت: دستورکار کرملین و کاخ سفید برای نشست سران بر هم منطبق نیست، ولی طرف روسی آماده پاسخگویی به هر سئوالی خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دستورکار در نظر گرفته شده از سوی مسکو و واشنگتن برای نخستین دیدار حضوری "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده که برای 16 ژوئن (26 خرداد ماه) تعیین شده، بریکدیگر انطباق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این مطلب، گفت: «اختلاف نظراتی در این رابطه دارند، البته ما بطور مرسوم آماده پاسخگویی به هر گونه سئوال مطرح شده از سوی طرف آمریکایی هستیم. متأسفانه آمادگی متقابل بسیار کمتر و کمتر مشاهده می‌شود.»  

این دیپلمات بلندپایه ادامه داد: «طرف روسی علائمی ارسال کرده که برای واشنگتن ناخوشایند است. ولی کرملین برای واکنش نشان دادن به هر مسئله‌ای که از سوی کاخ سفید مطرح شود، از جمله درباره مسائل مربوط به حقوق بشر، آمادگی کامل دارد.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مسکو قصد ندارد مواضع خود در خصوص خارج شدن از پیمان "آسمان باز" را با هدف جلب رضایت واشنگتن تغییر دهد. وی توضیح داد: «شکلی که آنها (آمریکایی‌ها) تصمیم خود درباره عدم بازگشت به این توافقنامه را اعلام کرده‌اند، این فکر را در ذهن من بوجود آورده که واشنگتن در هر حال همچنان امیدوار است که ما به نوعی مواضع خود را تغییر دهیم. البته ما نمی‌دانیم در چه بخشی میتوان برخورد خود را تغییر دهیم. اگر منظور در جهت گیری باشد که آنها پیشنهاد می‌کنند، این امر غیرممکن است.»

این دیپلمات ادامه داد: «در حال حاضر ما دارای ابعاد دیگری در کار با آمریکا هستیم که علائم ارسالی از طرف ما مطلوب مقامات واشنگتن نیست که البته این روند عادی است و باید در خصوص این مسائل مذاکره کرد.»

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سئوال دیگری تأکید کرد: «با توجه به اظهارات شنیده شده از سوی دولت ایالات متحده درباره آماده شدن تحریم‌های جدید علیه مینسک، روسیه همچنان به حمایت خود از بلاروس ادامه خواهد داد، چرا که ما در چارچوب دولت متحد عمل خواهیم کرد.»

به گفته وی، اظهارات آمریکا و اتحادیه اروپا درباره امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس، نشان دهنده دور شدن بیش از اندازه کشورهای غربی از مسائل مربوط به حقوق بین المللی است.

ریابکوف: عدم بازگشت به پیمان "آسمان باز"، یک اشتباه سیاسی دیگر از سوی آمریکاستریابکوف: رایزنی لاوروف و بلینکن درباره برجام بسیار مهم استریابکوف: غرب حمله جبهه‌ای را علیه روسیه آغاز کرده/ دیدار پوتین و بایدن حتمی نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف