Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با استقبال مسئولان استانی وارد خراسان رضوی شد تا با افتتاح مراکز نوآوری، فعالیت‌های فناورانه شتاب بگیرد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با استقبال مسئولان استانی وارد خراسان رضوی شد تا با افتتاح مراکز نوآوری، فعالیت‌های فناورانه شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در جریان سفر یک روزه به خراسان رضوی، ضمن افتتاح این مراکز، با فعالان زیست‌بوم نوآوری استان گفتگو می‌کند و زمینه برای حمایت از توسعه بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور فراهم خواهد شد.

 

بازدید از توانمندی‌های حوزه دریایی
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش از این سفر استانی، از صنایع موسی‌بن جعفر بازدید می‌کند. این واحد صنعتی و فناور در حوزه صنایع دریایی و تاسیساتی فعال ایت و در زمینه، پایش، حفاظت و تعمیرات اساسی تجهیزات دریایی، صنعتی و فناور فعال است.

افتتاح خانه خلاق و نوآور حوزه تولید محتوا
وی در ادامه بازدید‌های خود، خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک را افتتاح می‌کند. خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، زیست‌بومی تخصصی در حوزه تولید محتوا است که با زیرساخت‌هایی همچون استودیو تصویر، صدا، انیمیشن، فضای اشتراکی زمینه را برای تولیدات چندرسانه‌ای توسط شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها فراهم می‌کند.


این مجموعه با بهره‌مندی از آزمایشگاه تولید محتوا، استودیو صدا و تصویر و با همراهی تیم تخصصی تجاری‌سازی برای کمک به بازار کار و فعالان این حوزه، بر بستر خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک زمینه را برای تولید و تجاری‌سازی محتوای دیجیتال فراهم می‌کند.

دیدار با تولیت آستان قدس رضوی
ستاری همچنین با حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهد داشت تا ضمن ارائه دستاورد‌ها و توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری درباره ظرفیت اشتغال نوآورانه و فناورانه در استان، توسعه صنایع خلاق و فرهنگی و چگونگی توسعه این زیست‌بوم در استان گفتگو کنند.

افتتاح فاز اول مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد، بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است. این مرکز با هدف آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه پژوهش‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی افتتاح خواهد شد و میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور فعال در این حوزه می‌شود.


افتتاح پردیس هوش مصنوعی
در ادامه این سفر یک روزه، شرکت دانش‌بنیان «پارت» میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری می‌شود تا ضمن افتتاح پردیس هوش مصنوعی از واحد‌های فناور مستقر در این مرکز بازدید کند. این شرکت دانش‌بنیان با هدف توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور در حوزه پردازش اطلاعات مالی فعالیت می‌کند.


بازدید از واحد‌های فناور مستقر در کارخانه نوآوری مشهد و نشست با مسئولان استانی با محوریت توسعه زیست‌بوم نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه خلاق معاونت علمی و فناوری سورنا ستاری سفر استانی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال خراسان رضوی دانش بنیان زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در سال های اخیر منجر به پیشرفت های قابل توجه در صنایع مختلف شده است. در همین راستا یک شرکت دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس) با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء توانسته است محصولی را در حوزه حمل و نقل به بازار عرضه کند.

آیه غفرانی هم بنیان گذار این شرکت دانش‌بنیان در خصوص ایده اولیه تأسیس این مجموعه گفت: این شرکت از سال 1401 فعالیتش را در مرکز نوآوری دیجی‌کالا (دیجی‌نکست) واقع در کارخانه نوآوری آزادی آغاز کرده است. با وجود چالش های گسترده و متنوع در حوزه حمل و نقل،  تمرکز خود را بر حل مشکلات این حوزه با استفاده از فناوری های نو قرار داده که در نهایت منجر به تولید پلتفرم هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل شد.

وی افزود: پلتفرم مدیریت ناوگان با هدف کاهش هزینه و ریسک شرکت‌های پخش و حمل و نقلی، خدمات متنوعی را ارائه کرده است. این خدمات شامل یک پلتفرم جامع نرم افزاری در کنار انواع مختلف و متنوع ماژول‌های سخت افزاری می‌باشد. هدف اصلی ما، ایجاد یک بستر یکپارچه، هوشمند و مطمئن برای شرکت‌ها و سازمان‌هاست که بتوانند بهره‌وری فرایندهایشان را بهبود داده، کیفیت خدماتشان را بالا برده و با ابزارهای مختلفی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم هزینه‌های مربوط به سوخت، نگهداری تعمیرات و خسارات تصادفات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

غفرانی همچنین در خصوص امکانات این پلتفرم گفت: امکانات ارائه‌شده توسط سیستم مدیریت ناوگان شامل ۲ بخش نصب و راه‌اندازی ماژول‌های متنوع سخت افزاری و امکانات گسترده نرم افزاری است.

وی گفت: ماژول‌های سخت افزاری شامل نصب انواع مختلف ردیاب به منظور نظارت بر موقعیت لحظه‌ای خودرو و راننده، قفل هوشمند درب کابین، پایش اطلاعات مهم از کامپیوتر خودرو، پایش لحظه‌ای دما و رطوبت کابین جهت زنجیره حمل سرد و نصب دوربین کابین جهت رصد کامل و دقیق رخدادهای داخل کابین و جاده به صورت همزمان است.

هم بنیان گذار مجموعه کارپو ادامه داد: این شرکت توانسته است در کمتر از ۱ سال از آغاز فعالیت خود، عنوان دانش‌بنیان را کسب کرده و به عضویت مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران و پارک فناوری پردیس در بیاید.

وی در خصوص برنامه های این شرکت در سال 1403 نیز گفت: این شرکت در ۲ سال اول تاسیس خود، تمرکز خود را صرفاً برروی نیازسنجی بازار و توسعه محصول گذاشت. اما در سال جدید برنامه ما ورود جدی به بازار در کنار توسعه و ارتقاء همیشگی محصول است.

غفرانی در پایان، حضور در کارخانه نوآوری آزادی را موجب تسهیل برخی از فرایندها مانند کسب برخی مجوزها، ارتباط راحت‌تر با بازار، شبکه سازی گسترده و حضور در محیطی پویا برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی