Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد؛ حالا اصولگرایان مسیری موازی را در انتخابات شوراها دنبال می‌کنند. گروهی به سردمداری غلامعلی حدادعادل و با نقش‌آفرینی چهره‌هایی چون مهدی چمران و پرویز سروری که ظاهرا سرلیست‌های شورای ائتلاف هستند و گروهی دیگر که با محوریت جامعه روحانیت مبارز، درحالی که عنان کار را در انتخابات ریاست‌جمهوری به موحدی کرمانی سپرده بودند، در انتخابات شوراها به‌ تازگی، سردار مرتضی طلایی را برای مدیریت مباحث تدوین لیست 21 نفره شورای ششم در پایتخت مامور کردند تا عملا اختلافات سال‌های دور چهره‌های شاخص اصولگرا در شورای شهر را نیز به اختلافات کنونی بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوباره ائتلافیون، دوباره فداکاری؟

شورای ائتلاف با محوریت چمران البته نشان داده به‌ مراتب کمتر اهل تعامل و عقب‌نشینی است. فراموش نکنیم آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری فداکاری لازم را انجام داده و همان‌طورکه دقیقه 90 انتخابات سال 96، کاندیدای مطلوب این طیف از اصولگرایان که قالیباف باشد، به ‌نفع کاندیدای اصلی یعنی سیدابراهیم رییسی کنار کشید، در انتخابات پیش ‌رو نیز باز قالیباف روز آخر از مهلت 5 روزه نام‌نویسی اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارد تا اجماع اصولگرایان بر سر رییسی دچار خدشه نشود. همین هم باعث شده که چمران و دیگر چهره‌های شاخص اصولگرا در شورای ائتلاف حاضر به عقب‌نشینی در بحث فهرست 21 نفره انتخابات شورای ششم نباشند. ضمن آنکه چمران و دیگر اعضای شورای ائتلاف که سابقه تدوین فهرست انتخابات مجلس یازدهم به سرلیستی قالیباف را نیز در کارنامه دارند، مدعی تدوین سازوکاری دموکرات و پایین به بالا برای لیست‌بندی بوده و خود را منتقد آنچه «پدرخوانده‌سالاری در جریان اصولگرا» می‌خوانند، معرفی می‌کنند. به همین دلیل نیز از ماه‌ها پیش در این رابطه اظهارنظر کرده و گفته بودند که حاضر نیستند دقیقه 90 به فرموده بزرگان اصولگرا، از لیست خود که بنابر سازوکار خرد جمعی و از پایین به بالا تدوین شده، کوتاه بیایند. 

راه‌حل طلایی 

سردار طلایی اما دیروز با طرح پیشنهادی مبنی بر اینکه 10 نفر از این فهرست را 10 گزینه نخست شورای ائتلاف تشکیل دهند، 10 نفر را 10 گزینه اول شورای وحدت و یک نفر نیز با اجماع طرفین، به ‌نحوی سعی کرد که با ارایه تصویری معقول از خود و همراهانش، چمران و دیگر اعضای شورای ائتلاف را در عمل انجام‌شده قرار دهد؛ آن‌هم درحالی که امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف تنها 24 ساعت پیش از این اظهارات سردار طلایی از فهرست 84 نفره شورای ائتلاف گفته و سازوکار دستیابی به فهرست نهایی را توضیح داده بود. سازوکاری که بیش از آنکه شبیه به سازوکار مبتنی بر کدخدامنشی طلایی باشد، از فرمولی الگوبرداری می‌کند که ازقضا اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات مجلس پیشنهاد داده و از آنجا که در اسفندماه 98 اساسا کاندیدایی نداشتند که لیستی ببندند، حالا امیدوارند آن الگو را در انتخابات پیش ‌رو به کار گرفته و راهی میدان شوند.

پربیننده ترین همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد / اکبر کمیجانی جایگزین شد سورپرایز ویژه همتی / معرفی همسر به عنوان‌ نماینده برای حضور در برنامه تلویزیونی ابراهیم رییسی اموالش را اعلام کرد سقوط مهرعلیزاده در مقابل افزایش توجهات زاکانی عکسی که در امارات جنجال به پا کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات ۱۴۰۰ شورای ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف گفت: امروز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب نشستی را با منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با اعلام نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت ائتلاف گفت: این نشست امروز (۳شنبه) برگزارمی شود.

رسولی گفت: این روز‌ها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزارمی شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزارمی کند وامیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خودرابه خوبی ایفا کند.

رسولی درپایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: برخی روشی جزبی اخلاقی وتخریب ندارند، بی محلی سیاست ما به این قلیل افراداست. مسئله ما مردم وکشورست وبا عنایت به رهنمود‌های رهبرانقلاب درباب وحدت وپرهیزاز مجادلات بیهوده سیاسی ازآن‌ها ورفتارشان عبورمی کنیم.

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟