Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:41:02 GMT

احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۳۶۳۱

احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره اظهار کرد: هرساله در روزهای گرم سال همراه با افزایش دما، تولید و انتشار آلاینده ازن نیز در هوای شهر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه از این‌رو در بسیاری از روزهای گرم به‌ویژه در ساعات ابتدایی بعد از ظهر میزان این آلاینده از حد مجاز عبور می‌کند، تصریح کرد: طی سال ۱۳۹۹ در روز دوم خرداد اولین روز آلوده به لحاظ آلاینده ازن ثبت شد و تا روز ۳۰ شهریور ماه که آخرین روز آلوده از این نظر بود، در مجموع ۴۲ روز هوای نامطلوب ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۴۰ روز و سهم هوای ناسالم برای همه افراد دو روز گزارش شده است.

روشنی ادامه داد: البته در برخی از این روزها غلظت آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون نیز بالاتر از حد مجاز قرار داشت اما آلاینده شاخص طی تمامی این روزها ازن بود.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی دمای هوا در تهران طی روزهای آینده افزایش می‌یابد، گفت: از این‌رو انتظار داریم که از هفته جاری بر میزان غلظت آلاینده ازن افزوده شده و غلظت این آلاینده در پایتخت فراتر از حد مجاز رود.

روشنی در پایان اظهار کرد: در چنین شرایطی توصیه می‌شود که کلیه افراد حضور فیزیکی خود را در محیط‌های باز به‌ویژه طی ساعات بعد از ظهر محدود کنند همچنین تاکید می‌شود که گروه‌های حساس مانند اقشار مسن، خانم‌های باردار، کودکان و بیماران قلبی و ریوی در ساعت اوج افزایش آلاینده ازن (از ظهر تا ساعتی پیش از غروب آفتاب) از حضور در محیط‌های باز حتی‌المقدور خودداری کنند.

کد خبر 5225206 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده ازن وضعیت هوای تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا انتخابات 1400 کیفیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه وضعیت معابر سازمان تامین اجتماعی صنایع دستی سازمان زندان ها زندانی افزایش مرخصی زایمان آلاینده ازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران قابل قبول است

‌به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تنفس هوای قابل قبول در تهران هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای صاف و آفتابی در مازندران
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده