Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده همکار سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ با حضور در تهران، اقدام به نمونه‌گیری از ورزشکاران ایرانی کرده و این اقدام کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که حدود دو ماه تا آغاز رقابت‌های المپیک توکیو باقی مانده است، از ابتدای هفته جاری یک زن روسی تبار به عنوان نماینده شرکت دانمارکی به نام ITA که با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) همکاری می‌کند به تهران آمده است تا نمونه‌گیری‌هایی را از ورزشکاران ایرانی بر اساس لیست RTP انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس درخواست فدراسیون‌های ورزشی کشورهای مختلف و پس از تجمیع این درخواست‌ها، این شرکت همکار وادا، اقدام به انجام تست‌های دوپینگ از ورزشکاران می‌کند و با توجه به این که از شنبه هفته جاری نماینده ITA در تهران حضور یافته تا کنون از محل تمرین ورزشکاران رشته‌های وزنه‌برداری، کشتی، قایقرانی، تکواندو و جانبازان و معلولان بازدید و اقدام به نمونه‌گیری برای انجام تست دوپینگ کرده است و این روند کماکان از سایر رشته‌های المپیکی ایران ادامه دارد و فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران موظف به همکاری با این نماینده وادا هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از اختیارات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) این است که ورزشکار را در هر سطحی و حتی اگر دوره محرومیت و مصدومیت دارد مورد تست قرار دهند و به تبعیت از کدی که در وادا تعریف شده و قانون استاندارد است، ورزشکاران از فدراسیون‌های مختلف که عمدتا فدراسیون‌های المپیکی هستند و اسامی آن‌ها به وادا اعلام شده است، وارد لیست RTP می‌شوند.

نکته بسیار مهم این که ورزشکاری که نامش در لیست RTP قرار دارد، اگر تعداد سه مرتبه در این حوزه دچار تخلف شود عملا محروم می‌شود؛ یعنی اگر ورزشکار به تعداد دو نوبت آدرس‌ها را پر نکرده باشد و از سوی ستاد مبارزه با دوپینگ به وی ایمیل ارسال و اعلام شده و یک نوبت هم افسر ستاد برای تست مراجعه کرده باشد و در نهایت ورزشکار پیدا نشود، این سه نوبت برابر محرومیت است و باید جدی گرفته شود، بنابراین ورزشکاران در آستانه المپیک نباید در دام پر نکردن آدرس و در دسترس نبودن قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران نادو دوپينگ المپیک ۲۰۲۰ توکیو سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی، به دلیل خودداری از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی کشتی از لیست داوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع سند موثقی به دست ما نرسیده و پیگیر هستیم. طبیعتاً مصلایی پور نماینده کشور ما هستند و اگر واجد شرایط حضور در المپیک باشد قطعاً پیگیر خواهیم بود تا مصلایی پور یا یک نماینده دیگر به عنوان داور در المپیک حضور داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده ۳ داور درجه المپیکی ایران برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، عنوان کرد: طبیعتاً فدراسیون جهانی بر اساس برنامه‌های خود نفراتی را دعوت می‌کند، مسابقات استانبول هم یکی‌تر آن مسابقات است.  

مهربان در مورد جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر در مورد آخرین وضعیت خود گفت: در جریان اینکه جلسه برگزار شده یا می‌شود نیستم، اما حسن یزدانی تمرینات خود را زیر نظر پزشک معالج و درمانگر خود شروع کرده و با هماهنگی کادرفنی و شخص محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با توجه به اینکه او در این اردوی تیم ملی هم می‌بایست زیر نظر پزشک و فیزیوتراپ کار کند، بنا بر این شده در این اردو هم غیبت داشته باشد و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در خانه کشتی در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک