Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم اویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کرونایی مازندران نسبتا مناسب است ، افزود : طی هفته گذشته خوشبختانه تعداد مراجعین سرپایی ، تعداد بیماران بستری و همچنین تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا کاهش یافته است ، ولی با این وجود ، وضعیت کرونایی استان پایدار نیست و با توجه به شکنندگی وضعیت کرونایی باید انتظار اوج گیری مجدد ویروس را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : متاسفانه با مشاهده روند نزولی شیوع کرونا در استان ، مردم از پروتکل های بهداشتی فاصله می گیرند و این عادی انگاری مجددا سبب سیر صعودی کرونا می شود.

این مسئول برگزارینشست های انتخاباتی بدون توجه به پروتکل های بهداشتی را یکی از دغدغه های فعلی کادر درمان در مازندران دانست و گفت : تجمعات انتخاباتی و برگزاری نشست در این دوران از نظر شیوع کرونا نگران کننده است . 

دکتر اویس عمده نگرانی فعلی کادر درمان را تجمعات انتخاباتی دانست و افزود : خوشبختانه تبلیغات ریاست جمهوری تحت نظارت بیشتری است و علنی تر برگزار می شود و به همین دلیل هم در ستاد ها و تجمعات پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا سبب ایجاد تجمع در خانه ها و  فضاهای سر بسته شده است ، گفت : نشست های انتخاباتی شوراها که به صورت طایفه ای و محلی در منازل شهری و روستایی در خانه ها برگزار می شود بسیار نگران کننده است و می تواند به محلی برای شیوع بیماری کووید ۱۹ تبدیل شود.

تعطیلات چندروزه مشکل‌ساز 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  تعطیلات پیش رو را یکی  دیگر از دغدغه های کادر درمان اعلام کرد و گفت :از زمان شیوع کرونا تاکنون تجربه ثابت کرده است که با تعطیلات چند روزه  و افزایش مسافرت ها روند شیوع بیماری مجددا سیر صعودی می یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق تصمیمات ملی مسافرت های بین استانی ممنوع اعلام شده است، افزود : امیدواریم این تصمیم با جدیت و قاطعیت در محورهای مواصلاتی استان  اجرا شود تا شاهد تجربه تلخ گذشته و شیوع بیماری پس از تعطیلات نباشیم.

دکتر اویس به شیوع کرونای انگلیسی پس از ایام  تعطیلات عید نوروز نیز اشاره کرد و گفت: اگر مسافرت های بین استانی انجام شود، ورود شیوع کرونای هندی و  آفریقای جنوبی باتوجه به گردش این ویروس جهش یافته در استان های جنوبی ، دور از انتظار نیست.

 واکسیناسیون و امید کاذب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فرآیند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه  علیرغم جنبه های مثبت واکسیناسیون ، واکسینه شدن افراد یک نوع امیدواری کاذب در جامعه ایجاد کرده است تا عده ای نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی اعتناء شوند.

 وی افزود: در حالی می توان انتظار داشت شیوع ویروس با انجام واکسیناسیون کنترل شود که  بیش از ۷۰ درصد افراد هدف یعنی افراد بالای ۱۸ سال جامعه واکسینه شده باشند.

دکتر اویس با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال مازندران واکسینه شدند ، گفت : واکسیناسیون قشر سالمند ، آمار فوتی ناشی از کرونا را در استان را کاهش داده است زیرا حدود ۷۵ درصد فوتی ها در رده های سنی بالای ۷۰ سال رخ می دهد ولی این کاهش تعداد فوتی نباید امید کاذب  مبنی بر مصونیت در مقابل ویروس را در جامعه را ایجاد کند .

وی تعداد واکسن های دریافتی در مازندران ۲۵۰ هزار دوز اعلام کرد و افزود : تاکنو ۲۱۳ هزار دوز واکسن در سطح استان تزریق شده است که از این تعداد ۱۸۸ هزار نفر ۲ دوز واکسن دریافت کردند.

طبق آخرین رنگ بندی سامانه ماسک ، هم اکنون مازندران دارای هشت شهرستان با وضعیت نارنجی  و ۱۴ شهرستان با وضعیت زرد کرونایی است.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان به ۳۷۳ نفر کاهش یافته است که از این تعداد ۱۰۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستر هستند .

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و برخی از دیگر دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بوده است.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو     دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان