Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه ترکیه بار دیگر بر مواضع این کشور در خصوص خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ روسیه تاکید کرد.

مولود چاووش اوغلو در سفر تازه خود به یونان اعلام کرد خواست دیگر کشور‌ها از آنکارا برای صرف نظر کردن از سامانه اس-۴۰۰ قابل قبول نیست.

شبکه تلویزیونی تی آر تی به نقل از اوغلو گزارش داد: سامانه اس-۴۰۰ تحت کنترل ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما متخصصان فنی خود را به روسیه اعزام کردیم و هیچ متخصص نظامی روسی در ترکیه نخواهد بود. در این راستا، ما خواسته‌های کشور‌های دیگر برای استفاده نکردن از این سامانه را غیر قابل قبول ارزیابی می‌کنیم.

در همین حال، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان اظهار داشت که آمریکا به ترکیه پیشنهاد خرید گزینه‌های جایگزین سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را داده است. پیشتر نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا استفاده از سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه را کنار بگذارد و با سیستم دفاع هوایی این کشور همکاری نکند.

روسیه و ترکیه در سال ۲۰۱۷ در مورد خرید سامانه اس-۴۰۰ توافق کردند. ترکیه اولین کشور عضو ناتو است که سامانه موشکی دفاع هوایی را از روسیه خریداری کرده است.

از سال ۲۰۱۹ خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و آمریکا شده است. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بود. واشنگتن تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-۴۰۰ صرف نظر نکند، امکان تعویق یا لغو فروش جدیدترین جنگنده‌های اف- ۳۵ به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون «مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب‌نشینی نشد و به مذاکرات خود برای دریافت محموله دوم اس-۴۰۰ ادامه داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه سامانه دفاع هوایی سامانه اس ۴۰۰ خرید سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول در پایتخت

شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش میزان، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان