Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی نماینده کشورمان در نزد سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش به اظهارات مطرح شده از سوی علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی نوشت: در نامه دکتر صالحی به رافائل گروسی آمده است: نظر به این که تاریخ تفاهم نامه فنی در 24 مه به پایان رسید، ایران تصمیم گرفت آن را تمدید نکند، در ضمن ما تصمیم گرفتیم به ثبت یک ماهه [اطلاعات] ادامه بدهیم تا فرصت دیگری برای به نتیجه رساندن مذاکرات فنی با آژانس فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی به نقل از صالحی ادامه داد: در زمینه مسائل پادمانی، ایران تا کنون بیشترین تلاشش را برای همکاری واقعی با آژانس انجام داده و شفاف سازی ها و پاسخ های لازم را ارائه کرده است. از آمادگی آژانس برای مشارکت در تلاشی کنش‌گرایانه و متمرکز برای حل و فصل بدون تاخیر مسائل استقبال می کنیم.

نماینده کشورمان در وین همچنین به نقل از صالحی نوشت: ما مانند قبل به همکاری سازنده با آژانس ادامه می دهیم. تا حد زیادی انتظار داریم که این عزم دوجانبه به حصول نتیجه ای ملموس و عمل گرایانه در اسرع وقت منجر شود.

نامه صالحی در پی این مطرح می شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش فصلی خود به کشورهای عضو برجام اعلام کرده است که ایران نتوانسته است در خصوص ذرات اورانیوم یافت شده در چندین سایت اعلام نشده توضیحی ارائه دهد.

در این گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که رویترز آن را رصد کرده ، آمده است: پس از چندین ماه، ایران نتوانسته توضیحات لازم را درخصوص ذرات هسته‌ای در سه سایتی که آژانس از آن‌ها بازرسی انجام داده، ارائه دهد.

گروسی همچنین نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات پیش از جلسه هفته آینده شورای حکام ابراز امیدواری کرد.

همچنین خبرگزاری ای اف پی در توییتی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران ۱۶ برابر سقف تعیین شده در برجام می‌باشد.

آسوشیتدپرس هم در توییتی نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سند محرمانه خود اعلام کرده است که از اواخر ماه فوریه به داده‌های مهم برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران دسترسی نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صالحی آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن

مجید صالحی امیرگفت: گشت مشترک بازرسی کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در سطح شهر همدان تشکیل شده است و هر روز با سرکشی از بنگاه‌های معاملات ملکی از تخلفات پیشگیری می‌کند.

او گفت: در بازدید‌های صورت گرفته طی روز‌های گذشته، چند بنگاه نیز اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین چندین مورد تشکیل پرونده و ارسال برای تعزیرات صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور کنترل بازار مسکن، هفت هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های معاملات ملکی استان انجام شده است و تعدادی از متخلفان جریمه و پلمب شدند که تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت مسکن در شهر همدان داشت، اما تا حصول نتیجه مطلوب جای کار زیادی وجود دارد.

صالحی امیر گفت: همچنین در کارگروه تنظیم بازار مسکن، واحد‌های مسکونی خالی استان در دست شناسایی است و به دنبال صحت سنجی آن هستیم تا اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پارسال ۱۰ هزار و ۳۸۶ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان همدانی واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای