Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@22:44:43 GMT

حضور سیاسی اجتماعی زنان در طول تاریخ موثر بوده است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۴۵۷

حضور سیاسی اجتماعی زنان در طول تاریخ موثر بوده است

سپهوند با اشاره به اهمیت حضور سیاسی و اجتماعی زنان، گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی زنان حضور موثری در جامعه داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مریم سپهوند» امروز در نشست روشنگری و بصیرتی با موضوع بانوان؛ روشنگری و انتخاب اصلح، اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جامعه نقش مهمی در جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به تبیین نقش بانوان در انتخاب اصلح و روشنگری در جامعه اشاره کردو افزود: حضور سیاسی و اجتماعی زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و استمرار این حضور در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ...  موثر بوده است.

 

وی با اشاره به دلایل اهمیت انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: آشکار شدن نشانه های افول قدرت شیطان بزرگ جنایتکار، دلایل و عوامل مهم در بروز مشکلات مردم که غالباً ناشی از تحریم های خارجی، سوء مدیریت های داخلی می باشد که موجب گله مندی عوام مردم می باشد و راه علاج رفع این مشکلات در حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات می باشد.

 

سپهوند اذعان داشت: نقش نخبگان جامعه (علمی، فرهنگی و ...) در پرتو بصیرت انقلابی در راستای آگاه سازی و بصیرت افزایی و ترغیب عموم مردم خصوصاً بانوان به عنوان نقش آفرینان در این عرصه با توجه به قرار گرفتن در گام دوم انقلاب در راستای امید بخشی به مردم و امید به آینده  است.

 

وی با تشریح وظیفه مهم نخبگان در جهت بصیرت افزایی و حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، ابراز کرد: تلاش در جهت امید بخشی و امید آفرینی با رویکرد تغییر وضع موجود  از نقش های مهم نخبگان جامعه در حوزه انتخابات است.

 

سپهوند افزود:  شرکت در انتخابات به عنوان یک واجب شرعی و حق شهروندی به استناد آیه 11 سوره رعد و وظیفه نخبگان و صاحبان اندیشه در عاملیت مهم امر تواصی به حق به استناد سوره مبارکه عصرو تشویق و ترغیب افراد گله مند از وضع موجود جهت حضور در انتخابات، تلاش نخبگان برای حضور و مشارکت حداکثری در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار در جهت هویت بخشی به کشوراز دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان لرستان اظهار کرد:  انتخاب اصلح از میان  نمایندگان مورد تایید شورای نگهبان براساس بیانات نوروزی مقام معظم رهبری  در کنار تاکید بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح و آگاهانه بی تردید شاخص های مورد نظر مقام معظم رهبری مصداق آن شخصیتی است مثل شهید سلیمانی دارای روحیه جهادی برای خدمت به مردم و همیشه حاضر در میدان و خود را در امتداد ولایت تعریف کردن است.

سپهوند خاطرنشان کرد: نقش زنان در استحکام درونی نظام که باعث توسعه، پیشرفت، استقلال، آزادی و بسیاری از مواهب الهی و اجتماعی  را نصیب کشور می کند.

وی یادآورد شد: برای دستیابی به این هدف بزرگ، باید اقشار مختلف مردم مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

سپهوند بیان کرد: زنان می توانند در استحکام  درونی نظام نقش مهمی داشته باشند که این مشارکت موجب استحکام درون نظام می شود و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: زنان با اقداماتی چون تحکیم بنیان خانواده، تربیت نسل آینده که مدافع ارزش های انقلاب اسلامی باشند، تشویق همسر و فرزندان به دفاع از نظام در مقابله با تهاجم بیگانه، تقویت سبک زندگی ، کمک به اقتصاد مقاومتی، کسب علم و دانش، حضور به موقع در همه ی صحنه ها خصوصاً انتخابات می توانند نقش مهمی در استحکام درونی نظام داشته باشند.

 

گفتنی است، این نشست با  همکاری و مشارکت، معاونت  بانوان سازمان بسیج اساتید استان لرستان، سازمان بسیج جامعه زنان  و بسیج محلات استان لرستان، ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان، معاونت  بانوان  کانون بسیج اساتید و شورای تخصصی زن و خانواده دانشگاههای آزاد اسلامی  استان لرستان برگزار شد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر بصیرت افزایی بانوان انقلاب اسلامی استان لرستان انتخاب اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند