Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل ۹۵ درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: سید محمدرضا میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شده است گفت: این طرح روی مالیات بر فعالیت‌های سوداگری که تا به حال جایی ثبت نشده و با درآمدهای کلان و نجومی در زمان محدود و بدون پرداخت مالیات، تمرکز دارد و شامل چهار عنوان ارز، املاک، خودرو و سکه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرتاج الدینی در مورد استثنائات این طرح تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه شامل کسانی که نمایشگاه ماشین دارند و بنگاه داران املاک نمی‌شود و همان مالیات معمول را می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این مالیات شامل 95 درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل کسانی است که در مدت کوتاهی به صورت تصاعدی سودی حاصل کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی که هر عضو آن به طور مثال خودرویی داشته باشند، مشمول این نوع مالیات نخواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تأکید بر لزوم وجود فرمولی برای تعیین محاسبه نرخ تورم اظهار کرد: در بحث بررسی جزئیات، این پیشنهاد در کمیسیون مورد توجه قرار خواهد گرفت.

میرتاج الدینی در مورد مالیات بر سرمایه خاطرنشان کرد: مجلس مسیر میانه را انتخاب کرده و با هدف توزیع عادلانه ثروت در جامعه و تنظیم آن، بیشتر نشدن ضریب جینی و فاصله طبقاتی و رشد اقتصادی متعادل در اصل درآمدها در چارچوب اقدامات کلان، مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: درآمد حاصل شده وارد خزانه کل می‌شود و از 6 تا 8 درصد درآمد را می‌توان از طریق این مالیات به دست آورد و موجب می‌شود تراز عملیاتی بودجه کشور مثبت شده و کسری نخواهیم داشت.

میرتاج الدینی متذکر شد: مردم نگران این مالیات نباشد چرا که شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند.

برچسب ها: میرتاج الدینی ، کمیسیون برنامه و بودجه ، مالیات بر عایدی سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ON8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: میرتاج الدینی کمیسیون برنامه و بودجه مالیات بر عایدی سرمایه مالیات بر عایدی سرمایه کمیسیون برنامه و بودجه میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

همتی افزود: حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

وی نوشت: در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

همتی به مسئولان توصیه کرد: بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه