Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، پیش از ظهر امروز، در حاشیه بازدید از آخرین روند پیشرفت پروژه مترو شهر کرج با بیان اینکه پروژه متروی کرج یک ابر پروژه در سطح کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، گفت: پیشبرد این پروژه با یک کار تیمی، منسجم و هماهنگ در سطح استان صورت گرفته، طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در آن رقم خورده و فاز اول آن تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم به طول ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته شهبازی در این مرحله امکان جابجایی روزانه ۶۰۰۰ مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد.

استاندار البرز افزود: شهر کرج بعد از تهران پر تراکم ترین شهر کشور است و ۱۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع به طور میانگین سکونت دارند. به دلیل همین تراکم جمعیت و ظرفیت محدود معابر این کلانشهر،  دولت در موضوع مترو همکاری زیاد و ماندگاری داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به ایجاد هماهنگی‌هایی میان شورای اسلامی شهر، شهرداری و نهادهای مختلف حکومتی تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد آن با مشارکت دولت بوده است.

شهبازی تصریح کرد: تا کنون از سمت دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری کرج اضافه شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به پروژه مترو و بقیه به پروژه کمربند شمالی کرج مربوط است.

وی با بیان اینکه در این مدت پروژه‌های نیمه تمام از قبل مانده توجه زیادی را به خود معطوف کرده بود، گفت: به همین دلیل نتوانستیم پروژه‌های جدیدی را برای استان تعریف کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار البرز مترو کرج قطار شهری عزیزاله شهبازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: صبح امروز ۶کیلومتر از پروژه احداث باند دوم محور نهبندان به زابل بازگشایی و زیربار عبور و مرور رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، میرمحمد مودی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ایمن‌سازی محورهای استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی این قطعه 6 کیلومتری با اعتبار هزینه شده یک هزار و 500 میلیارد ریال تکمیل شد که صبح امروز با همکاری پلیس راه و اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بازگشایی و زیربار عبور رفت.

وی گفت: طول کل محور نهبندان به زابل 166 کیلومتر است که از این میزان 85 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی قرار دارد که با بازگشایی این قطعه 6 کیلومتری مجموعاً 11 کیلومتر از این محور دوبانده و زیربار عبور رفته است. 17 کیلومتر دیگر هم در قالب یک قطعه از این محور در دست اجراست که دارای پیشرفت متوسط فیزیکی حدود 30 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله اعتبارات مورد نیاز و بررسی وضعیت اجرایی پروژه باندهای دوم، پروژه راه آهن استان و پروژه برون‌مرزی میل 78 به فراه افغانستان پیگیری شد.

وی همچنین از شتاب گرفتن روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان جنوبی خبر دادو با اشاره به دیدار با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقاء ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد. در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه های روستایی استان ، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

مودی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت های قانونی همچون تهاترها و ماده 56 و ... در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود. رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد. بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود