Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:45:07 GMT

انتخابات؛ مهم‌ترین مظهر تعهد اجتماعی و حضور آگاهانه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۹۷۱

انتخابات؛ مهم‌ترین مظهر تعهد اجتماعی و حضور آگاهانه

علیرضا شریفی در گفتگو با خبرنگار فارس در خفر اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اصل استقرار نظام با رأی اکثریت مردم رقم خورده و مشروعیت جمهوری اسلامی به رأی مردم گره زده شده است که برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی، سالم و با مشارکت حداکثری از برنامه‌های جدی است که باید در دستور کار آحاد جامعه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لازمه داشتن انتخابات با مشارکت حداکثری را برگزاری یک انتخابات رقابتی سالم دانست و گفت: هویت ایرانی-اسلامی با حضور در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح تقویت می شود.

شریفی رأی و انتخاب مردم را مصداق حق الناس برشمرد و  افزود: بیداری جامعه اسلامی در انتخابات می تواند نظام را پویا و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی شود.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان خفر با بیان اینکه جوانان به عنوان مؤذنان امیدبخش و هوشمند در جامعه هستند، افزود: باید در قبال سرنوشت امروز و آینده خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم و مهم ترین عرصه این تعهد، حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب کاندیدای برنامه محور، صادق و مردمدار  است.

شریفی اعتماد به ظرفیت جوانان را راه برون‌رفت از مشکلات دانست و گفت: متأسفانه مصلحت‌اندیشی مانع بزرگی بر سر راه ورود و حضور جوانان است در حالی‌ که امام علی(ع)، همیشه اول با جوانان مشورت می‌کردند و بر خلاقیت و نشاط فکری جوانان تاکید داشتند.

وی ادامه داد: برخی اوقات از یک طرف به جوانان بی‌اعتمادی و بی اعتنایی می شود و از آن طرف بزرگترها جوانان را مرعوب‌ کرده‌اند، در حالی‌که باید به جوانان میدان داد و انتخابات و دولت پیش رو عرصه میدان‌داری جوانان است.

این جوان خاورانی با اشاره به تأکید بر لفظ جوان در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت توجه به جوانان تاکید دارند و ۴۰ مرتبه نام جوانان را به زبان می‌آورند همان‌طور که به تدبیر، شجاعت و فکر جوانان در دوره دفاع مقدس اعتماد کردیم، اکنون نیز اگر بخواهیم از بن‌بست‌ها و چالش‌های پیش روی کشور خارج شویم، باید به این ظرفیت‌ها اعتماد کنیم و از جوانان متعهد و متخصص استفاده کنیم.

علیرضا شریفی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال مشکل اساسی کشور و جوانان آینده ساز کشور است ادامه داد: رفع موانع کسب‌و‌کار و حمایت از تولید داخلی می تواند کشور را از این معضل و چالش بزرگ نجات دهد.

وی گفت: دشمنان و منافقان به دنبال سیاه‌نمایی و نا امید کردن مردم به خصوص جوانان و تاریک نشان دادن آینده کشور هستند که همه ما باید بدانیم عدم مشارکتمان در پای صندوق های رای، یعنی سرنوشت خود را به دیگران سپردن و اگر پای صندوق نرویم عملاً سرنوشتمان را به دیگران واگذار می‌کنیم که آنها جای ما پای صندوق بروند و جای ما تصمیم بگیرند و مشخص نیست انتخاب آنها اهداف ما را تضمین و تامین کند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا شریفی حضور جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

بسمه تعالی
خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.
جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

جامعه اسلامی مهندسین
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6093609 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان