Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:44:24 GMT

۷۰ هزار نفر در سواحل مکران آبرسانی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۹۷۸

۷۰ هزار نفر در سواحل مکران آبرسانی شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سواحل مکران که در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان قرار گرفته است؛ از حوزه گواتر و پسابندر سیستان و بلوچستان آغاز شده است و تا شهرستان جاسک هرمزگان ادامه دارد.

براساس موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد چشم اندازی از توسعه سواحل مکران تعریف شده است و از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است به طوریکه ایشان " مسئله آبادسازی سواحل مکران را جزء کار‌های اساسی و اولویت دار دانسته اند و از نظر ایشان باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ظرفیت‌های مناسب و نظر به اهمیت توسعه و آبادانی سواحل مکران در ابعاد مختلف، تأمین آب پایدار مناطق روستایی و شهری سواحل مکران می‌تواند ضمن رفع نگرانی و تشنگی مردم، به تأمین امنیت ازطریق ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای و به لحاظ ارتقای سطح معیشت و رفاه ساکنان منطقه کمک کند.

با نگاهی به طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرای آبرسانی برای ساحل نشینان مکران در راستای محرومیت زدایی می‌توان دریافت قطار عمران و آبادانی با سرعت در حال حرکت است تا اساسی‌ترین نیاز‌های مردم، که تامین آب شرب و بهداشتی است با شتاب هرچه تمام‌تر انجام شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس اوضاع آبرسانی سواحل مکران وخیم است/ توافق نامه ۲۵ ساله ایران و چین در مجلس بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می‌گوید: در راستای سند توسعه سواحل مکران، ۵ طرح در حوزه آب و فاضلاب در برنامه کاری شرکت آبفا قرار دارد؛ که تاکنون بالغ بر ۳۲۹ میلیارد تومان هزینه شده است و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

علیرضا قاسمی گفت:  در راستای منویات و تأکید أکید مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران یا به تعبیر ایشان گنج پنهان که نشان از اهمیت راهبردی این سواحل است، اجرای ۵ طرح در بخش‌های آب و فاضلاب در برنامه کاری شرکت آبفا قرار دارد که در صورت تحقق، جمعیتی بالغ بر ۲۹۰ هزار نفر از ساکنین جنوب استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: دو مجتمع آبرسانی روستایی شامل مجتمع ۲۶۱ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و مجتمع ۲۸ روستایی بندینی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجراست و تاکنون جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از این طرح بهره‌مند شده اند.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۹ روستا به شبکه آب متصل شده است، اضافه کرد: از این تعداد، ۲۴۱ روستا با جمعیت ۶۱ هزار نفر طی سال گذشته با تلاش جهادگونه از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند. ۲ طرح نیز در حوزه فاضلاب در برنامه قرار دارد که احداث شبکه فاضلاب برای شهر‌های چابهار و کنارک با پیشرفت فیزیکی ۶۱ و ۵۱ درصد است که تاکنون ۸۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل به ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول با اشاره به پنجمین طرح که اصلاح شبکه توزیع شهر چابهار است افزود: اصلاح، بازسازی و نوسازی شبکه یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیت آبفا است که به عنوان دغدغه باقی مانده است. این مهم که جمعیتی بالغ بر ۱۱۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد به ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تاکنون متأسفانه اعتباری تخصیص داده نشده است. برای تکمیل این ۵ طرح مجموعاً اعتباری معادل ۶۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

قاسمی در خاتمه از آب به عنوان کلید توسعه پایدار یاد کرد و خاطرنشان کرد: توسعه آب شرب شهری و روستایی، راهبردی برای بهبود زندگی اقتصادی و اجتماعی است و به عنوان یکی از محور‌های کلان فقرزدایی و عدالت اجتماعی مطرح است و در این چارچوب باید تلاش‌های زیادی برای بهبود و ارتقای سطح زندگی و جبران عقب‌ماندگی‌ها کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سواحل مکران آبرسانی بندرچابهار جمعیتی بالغ سواحل مکران هزار نفر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ده سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.
کریمی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.
وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • خط دوم آبرسانی سد درودزدن به شهر صدرا انجام شد
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد